جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام نورموسوی

حوزه/ مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از برگزاری نهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»حجت الاسلام  سید جواد نورموسوی در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان قم به تشریح برنامه های نهمین سالگرد ارتحال مرجع عالیقدر آیت الله العظمی حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی پرداخت و گفت: این مرجع والامقام از نعمات حوزه های علمیه و مسلمانان بود که پشتیبان مناسب علمی، اخلاقی، سیاسی و همچنین ضمانتی برای انقلاب بوده است.

وی اظهار داشت: این مرجع تقلید محور اتحاد نیروهای انقلابی و همراه و همگام در حوزه وحدت دینی بوده است.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این مطلب که نهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در تاریخ 20/12/94 برگزار خواهد شد، ابراز داشت: این مراسم با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

*نگاهی به برخی از برنامه های سالگرد آیت الله فاضل در سراسر کشور

حجت الاسلام نورموسوی به برخی از برنامه های نهمین سالگرد آیت الله العظمی فاضل در سطح کشور اشاره کرد و گفت: «پیش بینی هزاران مراسم یادبود و مراسم تجلیل مقام علمی، سیاسی، اخلاقی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در کشور»، «برگزاری مراسم یادبود توسط روحانیون اعزامی سازمان تبلیغات در سطح روستا و شهر کشور»، «برگزاری طرح تلاوت نور در شب جمعه 20/2/94 توسط ستاد عالی مساجد کشور»، «برگزاری مراسم یادبود در کشورهای گوناگون»، «پخش فیلم های مستند: حدیث فرزانگی، خورشید فقاهت و فضیلت، عروج رحمانی و ... در سیمای مراکز استانی کشور»، «پخش برنامه های تلویزیونی با نام کلام فاضل در شبکه های سراسری صدا و سیما»، «تشکیل ستاد برگزاری مراسم در بیشتر استان ها» و «تجلیل از مقام علمی و شخصیتی در نماز جمعه روز 21/12/1394» بخشی از برنامه های مراسم نهمین سالگرد می باشد.

*انتشار کتاب «الگوی فقاهت و فضیلت»

وی به انتشار کتاب «الگوی فقاهت و فضیلت» در تیراژ 20 هزار جلدی برای نهمین سالگرد مرحوم آیت الله العظمی فاضل اشاره کرد و گفت: این کتاب در پنج محور «الگوی حسنه، بخشی از زندگی حضرت زهرا(س)»، «زندگینامه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی از دیدگاه بزرگان، یاران و شاگردان»، «باقیات صالحات» و «94 تصویر از دوران نوجوانی این مرجع تقلید» تهیه و تدوین شده است.

*شرکت در هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب نجف با 134 عنوان کتاب

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش دیگر از سخنان خود به حضور مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در نمایشگاه های کتاب «عمان»، «امارات»، «ترکیه»، «تونس»، «کویت»، «بحرین»، «عربستان» و «عراق» اشاره و تصریح کرد: انشاءالله در سوم فروردین ماه سال 1395 نیز در هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب نجف با 134 عنوان کتاب شرکت خواهیم کرد.

حجت الاسلام نورموسوی بیان داشت: از این تعداد مذکور، 113 عنوان کتاب از آثار مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی می باشد.

وی در پایان اظهار داشت: در نمایشگاه های گذشته، استقبال فوق العاده ای از کتاب های «فقه»، «اصول» و «تفسیر» این مرجع عالیقدر شده و هر سال شاهد استقبال بیشتر آن هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha