شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر کل اوقاف استان قم در همایش بزرگداشت عالم واقف آیت الله میرزا ابوطالب قمی

حوزه/ مدیر اوقاف و امورخیریه قم اظهارکرد: در میان کاروان عالمان واقف بزرگی همچون آیات عظام، میرزای شیرازی، سید کاظم طباطبایی یزدی ،سید ابولحسن اصفهانی، بروجردی، خویی، گلپایگانی، سبحانی، فاضل لنکرانی و... باید از این میرزا ابوطالب قمی نیز نام برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی مقدم،چهارشنبه شب  در همایش بزرگداشت عالم واقف آیت الله میرزا ابوطالب قمی که در مدرسه عالی دارالشفادر قم برگزارشد گفت: برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت عالمان دین، یکی از اسباب موفقیت در عرصه های علمی و اجتماعی برای هر انسان متعهدی است.

وی افزود: تعظیم علمای واقف که جامع علوم نافعه و صدقات جاریه هستند و از این حیث حیات و بقای آنها از درخششی جمیله در جامعه بشری، مشهود بوده است، از تکالیف حوزه های مقدسه محسوب می شود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش عالم واقف، میرزا ابوطالب قمی با مشارکت مدیران عالی حوزه های علمیه گامی ارزنده در این زمینه  است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قم  بیان کرد: باید این عالم متکلم و محدث و اصولی که از علمای بزرگ قم محسوب می شد، را از شمار پرچمداران جامع بین صدقات جاریه و علوم نافعه نام برد.

حجت الاسلام حسینی مقدم اظهارکرد: در میان کاروان عالمان واقف بزرگی همچون آیات عظام، میرزای شیرازی، سید کاظم طباطبایی یزدی ،سید ابولحسن اصفهانی، بروجردی، خویی، گلپایگانی، سبحانی، فاضل لنکرانی و... باید از این عالم بزرگ نیز نام برد.

وی افزود: مسئولان کمیته های علمی و اجرایی و تبلیغاتی و مدیر حوزه علمیه و مدیریت حوزه های علمیه و نمایندگی سپاه علی ابن ابیطالب ،مدیرکل ارشاد و صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم قرآنی نقش مهمی در برگزاری این همایش داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha