جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تشییع شهدا - بین الحرمین - کربلا

حوزه / روزانه پيكر مطهر شهداي نيروهاي حشد شعبي (بسيج مردمي) و ارتش عراق طي مراسمي خاص با حضور صدها تن مردم، خادمان و زائران در بين‌الحرمين كربلا تشييع مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پايگاه حج، حرم مطهر سيدالشهدا(ع) و علمدار باوفايشان حضرت ابوالفضل(ع) روزانه شاهد تشييع پيكر پاك شهداي نيروي حشد شعبي (بسيج مردمي) و ارتش عراق است كه طي مراسمي معمولا بعد از نماز اقامه نماز در طول شبانه روز با حضور مردم عراق، خادمان و زائران انجام مي‌شود.

با توجه به مردمي بودن اين نيروها و هدف ارزشمند و مقدسي كه در دفاع از وطن و پاسداري از حريم و حرم اهل بيت(عليهم السلام) دارند جمعيت انبوهي در حين تشييع حضور مي‌يابند و زائران حاضر در كربلا، نجف و كاظمين نيز در اين مراسم شركت مي‌كنند.

شركت كنندگان در اين مراسم كه عمدتا جوانان هستند با در دست داشتن پرچم‌هايي مزين به اسامي مبارك حضرت اباعبدالله و قمر بني هاشم(عليهم السلام) و با شعار الموت لاسرائيل، الموت لامريكا و "لبيك يا حسين؛ لبيك يا عباس" پيكر مطهر اين شهدا را برروي دستان خود از حرم امام حسين(ع) تا حرم حضرت عباس تشييع مي‌كنند.

شعارهاي كوبنده و محكم اين جوانان همانگونه كه برخي از آنها اذعان داشتند بيانگر حقانيت راه اين شهدا و عهد و پيمان آنان براي ادامه دادن راه شهداي سربلند حشدالشعبي است كه براي دفاع از حرم آل الله و در لبيك به نداي مرجعيت ديني جهاد كرده و در راه خدا به شهادت رسيدند.

دریافت کمک های مردمی برای بسیج عراق

يكي ديگر از اقدامات قابل توجه مسئولان عتبات تعبيه صندوق‌هاي دريافت كمك‌هاي مردمي به رزمندگان نيروهاي بسيج مردمي(حشدالشعبي) است كه در نقاط مختلف حرم‌هاي مطهر در كربلا، بين الحرمين، نجف و كاظمين در نظر گرفته شده كه با استقبال زائران روبرو شده است.

همچنين نمايشگاه‌هاي كتاب و فروش تبركات در حرم‌هاي مطهر از سوي مسئولان عتبات براي كمك به ايتام و خانواده‌هاي بي بضاعت شهداي حشد الشعبي برپا شده كه فروش حاصل از آن به خانواده‌هاي اين شهداي گرانقدر هزينه مي‌شود.

گفتني است نيروهاي مردمي عراق(حشدالشعبي) پس از تسلط داعش بر بخش اعظم استان «نينوا»ي عراق و در لبيك به نداي مرجعيت ديني براي جهادكفايي به وجود آمد. اين نيروها (تاكنون) حماسه‌هاي بي‌نظيري را خلق كرده‌اند و در مناطقي كه حتي آمريكايي‌ها از سال ۲۰۰۳ به بعد توفيقي به دست نياورده بودند، پيروزي‌هاي بزرگي رقم زدند. اين نيروها در «آمرلي»، «جرف الصخر»، «دياله» و «تكريت» ضربات مهلكي را به داعش وارد كرده‌اند.

از آغاز بحران گروه تروريستي داعش در عراق تاكنون روزانه پيكر ده‌ها تن از شهداي نيروهاي حشد شعبي (بسيج مردمي) و ارتش عراق در صحن مطهر حضرت علي، امام حسين و حضرت عباس(عليهم‌السلام) در نجف و كربلا تشييع مي‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha