جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه امروز در رابطه با مسائل فضای داخلی و توطئه های دشمنان نیازمند به بیان مسائلی هستیم، گفت: گاهی دشمنان الفاظ و ادبیاتی را به کار می برند که ممکن است به ظاهر خیرخواهانه باشد اما هیچگاه مصلحت مردم را در نظر نگرفته اند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با تبریک آغاز سال 1395، اظهار داشت: ایام نوروز فرصت تبلیغی مناسبی برای طلاب و فضلایی است که از حوزه علمیه قم به مقصد شهرستان ها حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: طلاب و مبلغان علاوه بر حضور در میهمانی های خانوادگی و صله رحم می توانند باتوجه به گردهم آمدن بستگان و خویشاوندان، از فرصت ایام نوروز در راستای بیان مسائل اعتقادی نیز استفاده حداکثری داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: طلاب و فضلای حوزه با توجه به نیازها و وضعیتی که در جامعه وجود دارد، رسالت تبلیغ دین و ارشاد را فراموش نکنند و می توان در ایام تعطیلات نوروز به مسائلی اشاره کرد که شاید در فرصت های دیگر امکان طرح این گونه مباحث امکان پذیر نباشد.

نائب رئیس  جامعه مدرسین تصریح کرد: طلاب و مبلغان می توانند در فضای صمیمانه خانوادگی به بیان آیات، روایات، نکات تاریخی و سیره پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) بپردازند و به مسائل مورد نیاز جامعه اشاره داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری بر ضرورت استفاده حداکثری از فرصت های تبلیغی تاکید کرد و افزود: عموم جامعه ایران اسلامی متدیّن هستند اما گاهی فرصت مطالعه لازم مباحث دینی مورد نیاز جامعه به دلیل گرفتاری ها و درگیری هایی که مردم نسبت به سایر امور زندگی دارند، محقق نمی شود.

وی تصریح کرد: روحانیت و مبلغان می توانند با استفاده از معارف دین به بیان مسائل ضروری و مورد نیاز مردم بپردازند و حلال و حرام الهی را برای مردم گوشزد کنند.

این عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: بخش قابل توجهی از آنچه در جامعه رخ می دهد و گاهی با مباحث دینی زاویه دارد، از عدم آگاهی آحاد جامعه نسبت به امور دینی منشا می گیرد.

نائب رئیس جامعه و روحانیت جامعه مدرسین تصریح کرد: بیان احکام محرم، نامحرم،  حلال و حرام از مصادیقی است که طلاب و مبلغان می توانند به خوبی به آنها اشاره کنند.

*دشمن در ظاهر ادبیات خیرخواهانه به کار می گیرد

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه امروز در رابطه با مسائل فضای داخلی و توطئه های دشمنان نیازمند به بیان مسائلی هستیم، اظهار داشت: دشمنان کینه توز ما گاهی ممکن است یک فضایی را برای جامعه ترسیم کنند که مردم احساس کنند فضای مطلوبی است اما مردم به باید توجه داشته باشند که آنچه دشمن طراحی و برنامه ریزی می کند، از روی خیرخواهی نیست.

وی افزود: گاهی دشمنان الفاظ و ادبیاتی را به کار می برند که ممکن است به ظاهر خیرخواهانه باشد اما بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب شاهد هستیم که توطئه های آنها هیچگاه مصلحت مردم را در نظر نگرفته است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: مبلغان دینی با استفاده از ادبیات مناسب و ویژگی هایی که یک روحانی و مبلغ در انتقال پیام دین باید رعایت کند، مباحث ذکر شده را در ایام نوروز به مخاطبان و مجموعه هایی که زمینه طرح مباحث با آنها وجود دارد، مطرح کنند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha