جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست

حوزه / نشست «همسایه مسلمان خود را ملاقات کنید» با هدف مبارزه با برخوردهای ضداسلامی در نیویورک برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از pressrepublican.com، در کتابخانه ساراناک لیک، در ناحیه‌ای از ایالت نیویورک در آمریکا عده‌ای از مسلمانان تجمع یافتند تا خاطرات و روایت‌های خود را در رابطه با اسلام‌هراسی و اعتقادات دینی بیان کنند. هدف از تشکیل این جلسه با عنوان «همسایه مسلمان خود را ملاقات کنید» مبارزه با برخوردهای ضداسلامی بود که در پی شعارهای اخیر رسانه‌ای، سیاسی و اتفاقات جهانی بوجود آمده‌اند. سالن کتابخانه تقریبا از همسایگانی پر شده بود که می‌خواستند درباره اعتقادات اسلامی، اصول دین و باورهای دینی سئوالاتشان را پرسیده و به سخنان امام جماعت مسلمین گوش فرا دهند.

محمد عبدالله امام جماعت مرکز اسلامی و محقق قرآنی که از بنگلادش به آمریکا آمده به همراه پسر بزرگش عطاالله عبدالله حافظ قرآن و دانشجوی الاهیات، و دوستش میرالم مایکی،  سخنرانی و وظیفه پاسخ به سئوالات را در این نشست به عهده داشتند.

تصویر رسانه‌های غربی از مسلمانان

مایکی در پاسخ به پرسش عده‌‌ای از حاضران درباره سوءتفاهمات رسانه‌ای معمول در جامعه علیه مسلمانان گفت: باید بگویم که عده زیادی تصور می‌کنند اسلام دور از تمدن و فرهنگ است و چنین دیدگاهی تفرقه انگیز بوده و رسانه‌ها نیز همیشه وانمود می‌کنند که مسلمانان همه افراط‌گرا هستند! صادقانه بگویم آن‌ها مسلمانان را وحشی نشان می‌دهند.

او در ادامه گفت: به عنوان دین، اسلام یک روش زندگی است و افراد را به زور مجبور به گرویدن نمی‌کند. متاسفانه عهده‌ای سعی دارند تصویر غلطی از اسلام نشان دهند. ما مسلمانان باید قاطعانه عمل کرده و چهره واقعی خودمان را نشان دهیم. هیچ سخنی در آموزه‌های قرآن و اعتقادات اسلامی نمی‌گوید که همه مردم باید اسلام بیاورند. بیایید عهد ببندیم که به عنوان اعضای یک جامعه از همدیگر محافظت کنیم.

محمد عبدالله نیز درباره بمب‌گذاری‌ها و حملات تروریستی در سرتاسر جهان گفت: این رخداد‌ها ربطی به اعتقادات دینی و مذهبی نداشته و برگرفته از مسائل سیاسی هستند. این‌ها هیچ ربطی به اسلام ندارند.

محمد عبدالله می‌گوید: یک روز در حال عبور از خیابان بودم که یک اتومبیل نزدیک بود مرا زیر بگیرد و سرنشینانش با صدای بلند مرا بن لادن خطاب کردند! حال آنکه من پیش از 11 سپتامبر نام بن لادن را هم نشنیده بودم! من بیش از 20 سال در این منطقه زندگی کرده‌ام و توهین‌ها همیشه بوده‌اند.

او که به 6 زبان زنده دنیا صحبت کرده و پسرش حافظ قرآن است درباره اسراف در اسلام می‌گوید: فرهنگ اسلامی مخالف اسراف غذا است. ما حتی باقی ماندن یک دانه برنج را در بشقاب غذا اسراف می‌دانیم.

او درباره حجاب نیز گفت: زنان مسلمان حجاب بسر می‌کنند تا از خودشان و خانواده‌شان محافظت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha