جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جشنواره علامه حلی

حوزه/ دبیر هشتمین جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه، از ارسال ۱۶ هزار اثر پژوهشی از سراسر کشور، به دبیرخانه این جشنواره خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلیمن اسماعیل نیا، امروز در اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان، در تالار اهل بیت(ع) با اعلام این خبر اظهار داشت: برگزاری هر ساله جشنواره علامه حلی حوزه های علمیه خواهران و برادران استان اصفهان به طور منظم، نشان از عمق توجه به امر پژوهش است.

وی با بیان این که ارسال بالغ بر 1400 اثر پژوهشی به دبیرخانه این جشنواره گواه صادقی بر این است که طلاب جوان  این استان عزم خود را جزم کرده اند که مسیر عالمان خلف و شایسته جهان تشیع را بپیمایند، گفت: حوزه علمیه اصفهان همواره در طول تاریخ قطب علوم حوزوی و دینی بوده  و این مهم جز با توجه به امر پژوهش ادامه نخواهد یافت .

دبیر هشتمین جشنواره علامه حلی کشور یادآور شد: امسال  در هشتمین جشنواره علامه حلی کشور که مختص به طلاب جوان زیر 31 سال است، شاهد رشد 41 درصدی  نسبت به سال قبل  بوده ایم، به طوریکه در مجموع بالغ بر 16 هزار اثر پژوهشی و تحقیق حوزوی، به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

آشنایی با نویسندگی؛ لازمه موفقیت طلبه

وی در ادامه بیان داشت: بحث تولید علم و جنبش نرم افزار از جمله مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب است و چند سالی بود که در مدارس به امر پژوهش آن گونه که شایسته است، اهمیت داده نمی شد و تمرکز بر مباحث آموزشی بود، اما با تدابیر مسئولین تصمیم ساز و تصمیم گیر حوزه های علمیه کشور، جشنواره های علامه حلی راه اندازی و گامی موثر در  در راستای ارتقا پژوهش برداشته شد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا افزود: با فراگیر شدن توجهات و نگاه اهمیتی به امر پژوهش در دروس حوزوی و اختصاص د چند نمره به امر پژوهش، به زودی شاهد آمار چشمگیری از آثار علمی و پژوهش حوزوی خواهیم بود.

وی با اشاره به فراگیر شدن کارگاه های آموزش روش تحقیق در مدارس علمیه  و تشکیل تشکل های حوزوی، علمی و پژوهشی، تاکید کرد: لازمه موفقیت یک طلبه حوزوی در عرصه تبلیغ  و تدریس، آشنایی به امر نویسندگی، تحقیق و پژوهش است.

313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha