جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/مدیر حوزه های علمیه با انتقاد از کسانی که معتقدند باید گندم و جو را چون آب زیادی مصرف می کنند، از خارج از کشور وارد کنیم، گفت: این نگاه گرچه ظاهر خوبی دارد؛ اما موافق با اقتصاد مقاومتی نیست و باید تلاش کرد تا با توکل و عنایت خدای متعال و جهاد و کوشش، در همه عرصه ها به خودکفایی لازم برسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امروز در دیدار جمعی از مدیران جهاد کشاورزی استان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع جهاد سازندگی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی گفت: نهاد مقدس جهاد سازندگی که در ابتدای انقلاب اسلامی توسط امام راحل  پایه گذاری شد، نقش بسیار مهمی در برطرف کردن محرومیت ها و حفظ استقلال کشور داشته و حضور موثر در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس مدال افتخاری بر سینه این نهاد مبارک می باشد.

وی افزود: با توجه به نقش بخش کشاورزی در امنیت غذایی، دولت باید ضمن تامین امکانات و بودجه لازم برای تقویت این بخش برنامه ریزی و طراحی کند و همچنین مدیران این بخش مهم توجه داشته باشند که در مدیریت جهادی کار باید برای خدا و همراه با ایثار و ازخود گذشتگی انجام شود.

*سنگر سازان بی سنگر

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت:ملت ایران تنها با توکل به خدا و ایثار بود که توانستند در هشت سال دفاع مقدس، در برابر همه کفر ایستادگی کنند و نمونه ای از این ایثار جهادگران جهاد سازندگی به عنوان سنگر سازان بی سنگر بودند.

*لزوم توجه بیشتر به بخش کشاورزی

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری توجه ویژه به بخش کشاورزی را خواستار شد و تاکید کرد:تقویت بخش کشاورزی، کشور را به استقلال می رساند و اعتبار و عزت به همراه دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با انتقاد از کسانی که معتقدند باید گندم و جو را چون آب زیادی مصرف می کنند از خارج از کشور وارد کنیم گفت: این نگاه گرچه ظاهر خوبی دارد؛ اما موافق با اقتصاد مقاومتی نیست و باید تلاش کرد تا با توکل و عنایت خدای متعال در همه عرصه ها به خودکفایی لازم برسیم.

*لزوم توجه به آسمان و رحمت بی کران الهی

وی افزود:امروزه مردم به خاطر آماده مصرف کردن توجه کمتری به رحمت واسعه خدای متعال دارند و تنها نان و نانوا را می بینند، اما توجه کافی به اینکه این نان چگونه به دست ما می رسد ندارند در حالی که باید چشممان به آسمان باشد و در کنار تلاش و کوشش فراوان برای اصلاح امور از رحمت بی کران الهی نیز کمک بخواهیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که وضعیت استان قم از لحاظ آب های زیر زمینی وضعیت مناسبی نیست، خاطر نشان ساخت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا با برنامه ریزی مناسب و خوب جلوی هدر رفت منابع آبی را بگیریم، چرا که با وجود این که امسال شاهد باران های خوبی بودیم اما هنوز جبران خشکسالی های مکرر در سال های قبل نشده است.

*باید  تلاش کرد  قم در سایر زمینه ها نیز الگو شود

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه قم مرکز صدور پیام اهل بیت(ع) به سرتاسرعالم می باشد، تاکید کرد: باید همه مسئولان این استان با جهاد و تلاش فراوان نشان دهند که قم علاوه بر این که محل صدور آموزه های اهل بیت (ع)به دنیاست از لحاظ معیشت مردم و توجه به دنیای مادی مردم نیز الگوست و در پرتو آموزه های ائمه اطهار(ع) از لحاظ تامین مواد غذایی و نیازهای اساسی مردم نیز نمونه مناسبی برای جاهای دیگر باشد.

خاطر نشان می شود: حجت الاسلام والمسلمین صالح آبادی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قم  نیز در ابتدای این دیدار در سخنانی با بیان اینکه جهاد گران همواره به عنوان مخلص ترین نیروها بوده اند گفت: این نیروهای مخلص و جهادگر جهاد سازندگی که مرید و مقلد امام راحل بودند خالصانه در جهت خدمت به نظام اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب تلاش کردند  و مبنای آنان در ابتدای انقلاب استقلال اقتصادی و امروز نیز اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: جهادگران عرصه کشاورزی همواره در بین مخلصین و ایثارگران بوده اند که در همه زمینه ها از جمله استقلال اقتصاد کشور و تامین مواد غذایی مردم در بخش جهاد کشاورزی تلاش های خوبی داتشه اند و امیدواریم با تلاش و کوشش بیشتر در ظل توجهات خدای متعال بتوانیم در عرصه اقتصاد مقاومتی و تحقق منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش موفق باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha