جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام صادق(ع)

حوزه/ این کارشناس مباحث تاریخی گفت: هر کدام از آن شاگردان،متخصص در رشته ای بوده و به مناطق مختلف برای پاسخ گویی و ترویج دین و مکتب فقه جعفری اعزام شده و بسیار تأثیرگذار نیز بودند.

حجت الاسلام بهرام دلیر در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، با اشاره به اینکه در زمان این امام همام، اندیشه، افکار و عقائدی مانند زندیق رواج داشت، گفت: افراد حاضر در آن زمان، منکر حق و امامت بوده و اعتقاد و باوری به اندیشه های امام ششم شیعیان نداشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ولی آن حضرت با روش، منش، رفتار و برخورد مناسب و علم برگفته از علم امامت، تلاش می کرد تا تمام  مخالفین را به سمت خود بکشاند.

وی افزود: امام صادق(ع) در مباحث علمی، برخی از انسان ها را که منکر وجود خدای متعال بودند، به سمت دین و اسلام بر می گرداند و شهادتین را بر زبان جاری می کردند و اسلام می آورند.

حجت الاسلام دلیر ابراز داشت: دومین مسئله در زمان امام، خلافت حکمای بنی امیه و بنی عباس بود؛ امام در این زمان فرصت خوبی از مجادله آنان بر سر قدرت به دست آورد و اقدام به پرورش و تربیت شاگردان بسیاری نمود؛ آ« هم ۳ هزار شاگرد که رقم قابل توجهی می باشد.

وی افزود: هر کدام از آن افراد متخصص در رشته ای بوده و به مناطق مختلف برای پاسخ گویی و ترویج دین و مکتب فقه جعفری اعزام شده و بسیار تأثیرگذار نیز بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان عنوان کرد: امام صادق(ع) از هر لحاظ در بُعد اخلاقی، تربیت شاگرد، مباحث علمی در موضوعات مختلف و رفتاری می تواند الگوی مناسب و شایسته ای برای جامعه اسلامی و مسلمانان باشد. 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha