جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان ضمن اشاره به اینکه پدیده تررویسم تکفیری ره آورد استعمار برای تحقق اهداف تجزیه طلبانه در منطقه است تاکید کردند که غرب باوجود حوداث تروریستی که در اروپا رخ می دهد نه تنها هیچ اقدامی نمی کند بلکه فضا را برای تکفیری ها باز و از آن ها حمایت می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌  خطبای جمعه لبنان حوادث تروریستی منطقه را محور سخنان خود قرار دادند و تاکید کردند: برای مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم تکفیری باید مسلمانان و مسیحیان متحد شوند و اگر اقدامی نداشته باشند همیشه در این حالت خواهند ماند.

آیت الله نابلسی: دنیای غرب باید بیدار شود و صدای ناله مظلومین را بشنود

آیت الله عفیف النابلسی در خلال خطبه نماز جمعه در مسجد سیدة الزهراء علیها السلام این سؤال را مطرح کرد که آیا تروریسمی که گروهک های اسلامی مجری آن هستند با تروریسمی که  کشورهای های غربی تحت عنوان مدرنیته و جهانی شدن به کار می گیرند بی ارتباط است؟

وی اشاره کرد: اگر اروپا قاره بی طرف است و حکومت های آن فقط خیر و صلح برای ملت ما صادر می کند و با تروریست ها نه همکاری می کند و نه از آن ها حمایت می کند و نه به آنها پناه می دهد، پس مسبب این همه اقدامات تروریستی که در اروپا صورت می گیرد کیست؟

آیت الله نابلسی افزود: آنچه مردم اروپا از خونی که ریخته می شود این است که دولت های اروپایی از زمان ظهور گروهک های تروریستی تکفیری به عنوان حامی و پشتیبانی این ها برای رسیدن به اهداف استعماری جدید تلاش کردند. همچنین خونی که در کشورهای ما ریخته می شود با خون هایی که این روزها دراروپا ریخته می شود مرتبط است اما هیچ کسی آن را محکوم نمی کند و با جدّیت برای متوقف ساختن آن تلاش نمی کند. از سال 2003 انفجارهای انتحاری بسیاری  از کودکان، زنان، دانشجویان مدارس و دانشگاه را در خیابان و بازار و اماکن عمومی به کشتن داد و مساجد و کلیسا ها را ویران و مقدسات و اماکن باستانی را مورد تجاوز قرار داد. اما اروپایی ها هیچ حرکتی برای ریشه کردن سرمنشأ تروریست ها و محاصره آن ها نکردند بلکه به آن ها آزادی کامل دادند و برای گسترش تفرقه و از هم پاشی دولت ها از آن ها حمایت کردند.

آیت الله نابلسی تاکید کرد: ما صلح و عدالتی را می خواهیم که تمام جهان را دربرگیرد، این چیزی است که ما می خواهیم به اروپایی ها بفهمانیم. عالم غرب باید بیدار شود و به ناله ی مظلومین گوش دهد و باید از طریق بازگشت به ارزش های آسمانی و ادیان برای تشکیل یک خانواده واحد بشری اقدام کند.

* نشست سران عرب  در موریتانی هیچ نتیجه ای در بر نداشت

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه در مسجد امامین حسنین علیهما السلام اشاره کرد: نشست سران کشورهای عربی که در موریتانی برگزار شد و هیچ نتیجه ای در بر نداشت. در برهه زمانی که جهان عرب درگیر فتنه ها، جنگ ها، درگیری ها و بحران هاست این نشست برگزار شد و خروجی جز راه حل های سیاسی برای حوادث یمن و سوریه نداشت. تنها مسئله ای که در این نشست مورد توجه قرار گرفت مواضع ایران بود.  آن ها دخالت های ایران را محکوم کردند گویی ایران تنها کشوری است که دخالت می کند و قدرت های بزرگ و منطقه ای هیچ دخالتی ندارند.امید می رفت که این نششت به آرمان های ملت و چالش های پیش رو بپردازند اما متأسفانه به آن توجهی نشد.

* تروریسم تکفیری ساخته و پرداخته استعمار است 

 آیت الله عبد الامیر قبلان، نایب رئیس مجلس اسلامی لبنان تاکید کرد که تروریسم تکفیری ساخته و پرداخته استعمار است  که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. این پدیده نتیجه تفکر استعماری است که هدف آن تکمیل پروژه صهیونیستی در منطقه است. این گروهک های گمراه با قتل کودک فلسطینی و کشتارهای زنجیره ای که در فرانسه و بغداد و کابل و کشورهای دیگر به راه انداختند، از دین و عقل و ارزش انسانی خارج شدند و دشمن دین و انسانیت شدند. با این وجود انتظار می رود تا همگی برای مبارزه با آن و ریشه کن کردن منابع مالی آن و مبارزه با ریشه فکری و تعطیل کردن مدارس دینی تکفیری اقدام کنند. مبارزه با این گروهک ها وظیفه دینی مسمانان و غیر مسلمانان است. مسلمین و مسیحین باید برای ریشه کن کردن تروریسم تکفیری همراه و متحد شوند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha