جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دومین دوره میثاق طلبگی داوطلبان جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ دومین دوره طرح میثاق طلبگی، امروز با شرکت ۲۰۰ طلبه جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، در قم آغاز به کارکرد و تا ششم شهریورماه جاری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دومین دوره طرح میثاق طلبگی، ویژه داوطلبان جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، امروز با شرکت ۲۰۰ طلبه در قم آغاز به کارکرد.

بر اساس این گزارش، در این دوره، طلاب با «رسم طلبگی»، «هویت صنفی طلبه و معنای طلبگی»، «فلسفه پیدایش و رسالت روحانیت»، «اخلاق و آداب طلبگی»، « آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه» و... آشنا می‌شوند.

همچنین «برگزاری همایش جهان اسلام»، «میثاق با شهدا»، «جلسه پرسش و پاسخ»، «همایش رسانه»، «اجرای جلسات گروهی»، «برگزاری روزانه ۴ کلاس»، «اجرای برنامه‌های ورزشی»، «دیدار با علما» و «زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران»، بخشی از برنامه‌های دوره میثاق طلبگی در استان قم است.

لازم به ذکر است، بنا به اعلام معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، همجواری حرم کریمه اهل‌بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران، استفاده از فضای معنوی قم، بهره‌مندی از وجود علمای بزرگ و همچنین فراهم نبودن زیرساخت‌های اولیه در استان، از اهداف و علت‌های برگزاری دوره میثاق طلبگی در قم است.

گفتنی است، دومین دوره میثاق طلبگی داوطلبان جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان تا شنبه ششم شهریورماه جاری در مجتمع نور سازمان تبلیغات قم ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha