شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله ابراهیم امینی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: در جریان غدیر مهمتر از مسئله اثبات امامت، مسئله تمسک به امامت و پیروی عملی از امام علی (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله ابراهیم امینی امروز در دیدار اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر اظهار داشت: حدیث غدیر از احادیث مسلم تاریخ اسلام است و مسئله ای است که در متن آن اختلافاتی وجود دارد، اما اصل آن را شیعه و سنی مطرح کردند  و پذیرفته اند و غدیر چیز انکار ناپذیری نیست.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اصل اثبات امامت و پیروی از امامت دو موضوع مهم واقعه غدیر می باشند که به برکت نهادهای انقلابی همچون بسیج و سپاه کارهای ظاهری زیادی صورت گرفته است، از جهت ظاهر کمبودی نداریم، مسئله امامت یکی از مسائلی است که در این حدیث مطرح شده و امامت را به اثبات رسانده است، مهمتر از اثبات امامت مسئله دیگری وجود دارد و آن نیز تمسک به امامت می باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: ما بر حسب ظاهر تشریفات زیادی را پیرامون مسئله غدیر انجام داده ایم، ولی در زمینه تبلیغ عملی اقدامات شایسته ای صورت نگرفته است.

آیت الله امینی گفت: تشریفات صوری و ظاهری بسیار خوب و ارزشمند است، ولی مهمتر از این تشریفات، تشویق عملی در خصوص پیروی از امامت امام علی(ع) می باشد، به نظر من این قسمت میان شیعه و سنی مظلوم واقع شده است، ما شیعیان در ایام غدیر عید می گیریم ، کوچه و خیابان را آذین می بندیم ، جشن ها و مراسم متعدد برگزار می کنیم، اما مبادا از درس عملی و تبلیغ سیره علمی و عملی امام علی(ع) در جامعه غافل باشیم، ترس من این است که ما سرگرم مسائل ظاهری باشیم و اصل را فراموش کنیم.

آیت الله امینی تصریح کرد: شیعه واقعی کسی است که پیرو واقعی باشد، ما مدعی هستیم کشورمان کشور امام علی است، باید به گونه ای عمل کنیم که وقتی از کشور های دیگر به ایران سفر می کنند، عدل علی(ع)، نماز علی،عبادت علی خطبه علی در عمل این موارد را مشاهده نمایند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha