شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتاب کام دادا

حوزه/ کتاب "کام دادا" مجموعه خاطرات دفاع مقدس به قلم حجت الاسلام سید ابوالفضل نورانی از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب یادشده در یازده فصل سامان یافته است که خاطرات تلخ و شیرین دفاع مقدس را روایت می کند.

مؤلف این اثر دربارۀ هدف خود از نگارش کتاب می نویسد: دفاع مقدس گنج نهفته ای است که لازم است عده ای به خصوص آن هایی که دستی بر آتش داشته اند، بیایند و کاوش کنند و این گنج را از دل تاریخ بیرون بکشند و به نسل های آینده عرضه کنند؛ نکند خدای نخواسته، نسل های آینده ندانند که در این سرزمین چه گذشته است و ایثارگرانِ آن چه عظمت هایی آفریده اند. اگر جوانان ملتی سرمایه های خود را بشناسند، هرگز به سراغ افسانه های جعلی نمی روند و احساس بی هویتی و پوچی نخواهند کرد.

عناوین فصل های کتاب عبارتند از: «تولد و کودکی تا انقلاب و جنگ»، «حضور در جبهه هورالعظیم-عملیات قدس 1»، «چنگوله-عملیات عاشورای2»، «ورود به حوزه علمیه و عملیات والفجر8»، «خط پدافندی فاو»، «آزادسازی مهران»، «شلمچه؛ کربلای 5 و 4»، «مرحله سوم کربلای 5- شلمچه»، «کربلای 10-ماووت»، «عملیات بزرگی که لو رفت»، «عملیات بیت المقدس 7- شلمچه».

در قسمتی از کتاب با عنوان «امداد غیبی قبل از عملیات» می خوانیم:

قبل از آغاز عملیات در پشت خاکریز تجمع کرده بودیم. نقل و انتقال و اجتماع چند گردان نیرو در پشت خاکریز در روز روش می توانست دشمن را به منطقه حساس کند و عملیات مهم آزادسازی مهران را با خطر لو رفتن مواجه نماید. همۀ فرماندهان نگران این مسئله بودند و این نگرانی را می شد از تذکرات مدام شان به نیروها برای سکوت مطلق و عدم تحرک دریافت. در همین حال و هوا و نگرانی بودیم که ناگهان طوفانی از شن و خاک آغاز شد و چند ساعت دید کامل را از همه گرفت؛ به حدی هوا خاکی و غبارآلود شده بود که دیگر چشم چشم را نمی دید. همه پشت خاکریز کُپ کرده و پتوها را روی سرمان انداختیم. هر دو سه نفر زیر یک پتو پناه گرفته و نشسته بودیم و عرق از سر و روی مان می ریخت؛ ولی جرأت کنار زدن پتوها را نداشتیم.

به هنگام غروب وقتی که طوفان فروکش کرد هر پتویی چند کیلو وزن اضافه کرده بود. آن قدر خاک روی پتوی بالای سرمان ریخته بود که گویا با بیل به روی آن خاک ریخته باشند. امداد غیبی الهی در آخرین لحظات به کمک سپاه اسلام آمد و خطر لو رفتن عملیات را منتفی و دشمن را از بابت این که دیگر عملیاتی، لااقل در آن شب صورت نمی گیرد، مطمئن کرد.

کتاب "کام دادا" مجموعه خاطرات دفاع مقدس به قلم حجت الاسلام سید ابوالفضل نورانی در 552 صفحه و با قیمت: 20000 تومان از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی دفتر مرکزی نشر و پخش: قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، فروشگاه 131 مراجعه کرده و یا با تلفن: 37840844- 025 تماس بگیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha