جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تربت کربلا

حوزه/ امام صادق(ع) می‌فرمایند در تربت خاک ما اثری نیست و خوردنش حرام است، ولی در تربت امام حسین(ع) شفا قرار داده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در جمع کارمندان مرکز خدمات با اشاره به تأکید اسلام برای رسیدگی به جسم گفت: در دین اسلام گاهی برخی از واجبات مانند روزه اگر برای جسم ضرر داشته باشد نهی شده است و اگر در این شرایط این واجب را انجام دهیم گناه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیماری‌های جسمی حتی برای ائمه معصومین(ع) نیز وجود داشته است، عنوان کرد: ائمه معصومین(ع) و پیامبران(ع) از نظر جسمی مریض می‌شدند و چنین نبود که آنها از معرض بیماری‌ها در امان بمانند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه یکی از دردهایی که انسان دچار آن می‌شود درد روحی است که خطرش از درد جسمی بیشتر است، گفت: پیامبران (ع) و ائمه معصومین(ع) از دردهای روحی در امان بودند و هیچ‌گاه دچار حسادت، بخل و تکبر نمی‌شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به توصیه ائمه (ع) یکی از راه‌های درمان بیماری‌های جسمی و روحی استفاده از تربت اباعبدالله (ع) است، افزود: تاکنون کسی به عظمت این خاک  پی نبرده است و امام صادق(ع) می‌فرمایند در تربت خاک ما اثری نیست و خوردنش حرام است ولی در تربت امام حسین(ع) شفا قرار داده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری بیان کرد: در روایت داریم هر کس که تسبیح تربت امام حسین(ع) را همراه داشته باشد جزء تسبیح‌گویان به حساب می‌آید ولو ذکر و تسبیح نگوید.

 وی با اشاره به اینکه تربت کربلا علاوه بر اینکه برای بیماری‌های جسمی مفید است برای بیماری‌های روحی نیز تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد، گفت: اهل‌بیت(ع) به همسران کسانی که بیماری روحی دارند توصیه کرده‌اند که در غذای آنها مقداری تربت کربلا بریزید تا به مرور در روحیه آنها تأثیر گذارد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در زمان امام صادق(ع) زن بدكارى بود كه هرگاه بچه‌دار می‌شد، بچه خود را می‌سوزانید. هنگامی‌که از دنيا رفت چند مرتبه او را به خاك سپردند وليكن زمين او را قبول نكرد و او را از قبر بيرون افكند!جريان را به عرض امام صادق علیه‌السلام رسانيدند، فرمودند:(( اجعلوا معها شيئا من تربة الحسين؛ قدرى از تربت جدم حسين علیه‌السلام را با او دفن كنيد.)) به دستور امام علیه‌السلام عمل كردند، خاك او را قبول كرد و ديگر او را بيرون نينداخت.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha