جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه ایلام گفت: قابل تحمل نیست در استانی که مردم آن دیندار و شهیدپرورند و بیشترین زحمات را برای نظام و حفظ ارزش‌ها کشیده‌اند، یک تئاتر موهن که انسان از بیان صحنه های آن شرم دارد، نمایش داده شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام‌حسین (ع) اظهار کرد: محرم یک مکتب بزرگ و نجات‌بخش بشریت از ولنگاری و ضد‌ ارزش‌هاست.

وی با اشاره به اینکه محرم ی عامل اساسی برای حاکمیت ارزش‌های دینی، الهی و انسانی است، افزود: درس و پیام محرم، نشر ارزش‌های دینی و انسانی و حفظ کرامت انسان است تا بتواند در مقابل ظالمان با قدرت و استقامت مبارزه کند و به پیروزی برسد.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام اضافه کرد: عاشورا خط سیری است برای بشریت عموما و برای مسلمانان خصوصا و شیعیان به طور اخص، برای حفاظت از کرامت انسانی، مبارزه با ظلم و بیدادگری، مبارزه با فرهنگ ضد ارزش‌ها و تمام ولنگاری‌های جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه در ایلام که استانی تماما شیعه، ولایتمدار، دیندار و برای انقلاب بیشترین خطرها و بیشترین بارهای سنگین را پذیرفته، است، شاهد برخی ولنگاری‌های فرهنگی هستیم، گفت: این استان برای حفظ ارزش‌های دینی و آرمان‌های امام و شهدا و منویات مقام معظم رهبری بیشترین خطرات را به جان خریده است.

وی ادامه داد: در فضای استانی که جای‌ جای مرز آن با خون شهدا آغشته شده و با زحمات رزمندگان حفظ شده، شاهد برخی از ولنگاری‌ها هستیم که باعث ترویج ضد ارزش‌های دینی و انسانی است.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام با تاکید بر اینکه متاسفانه شاهد نمایش تئاترهایی هستیم که هم نفوذ فرهنگی و هم نفوذ سیاسی دشمن در آن به عیان آشکار است، تصریح کرد: ما با تئاتر مخالف نیستیم، ما با ارزش‌ها و با آنهایی که با کرامت انسانی و دینی سازگاری ندارد، مخالفیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادبیگی اظهار کرد: انقلاب کردیم که ارزش‌ها حاکم باشند، شهید دادیم که ارزش‌ها در جامعه ترویج یابند، خطرات را به جان خریدیم که در مبارزه با نظام سلطه که ارزش‌های دینی را به دنیا معرفی کنیم اما در درون شاهد این حرکات باشیم که ترویج ولنگاری، فرهنگ غیردینی و زیرپا گذاشتن ارزش‌های دینی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه برای هیچ کس قابل تحمل نیست در استانی که مردم آن دیندار و شهیدپرورند و بیشترین زحمات را برای نظام و حفظ ارزش‌ها کشیده‌اند، یک تئاتر موهن که انسان از بیان صحنه های آن شرم دارد، نمایش داده شود، یادآور شد: از مسئولین می‌خواهیم که نسبت به این مسئله اقدام جدی کنند و بیش از این روحیه مردم متدین را جریحه دار نکنند که در غیر این صورت جامعه دیندار ایلام به وظیفه اصلی خودش که امر به معروف و نهی از منکر است، عمل می‌کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha