شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فعالیت تبلیغی مبلغین در مناطق محروم خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام فرد آقایی گفت: بیش از ۳ هزار مبلغ عهده‌دار برگزاری مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان در خوزستان هستند که این حضور علاوه بر کاهش برخی بدعت‌های عزاداری، نقش بسزایی هم در همراه شدن شعور با شور حسینی شده است.

حجت‌الاسلام احسان فرد آقایی، مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فعالیت ویژه مبلغ و مبلغات در نقاط تبلیغی خوزستان، اظهار داشت: هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی، بیش از ۳ هزار مبلغ عهده‌دار برگزاری مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان در خوزستان هستند.

وی با اشاره به تعداد مبلغین غیربومی اعزامی به مناطق روستایی خوزستان، گفت: مبلغینی که از خارج استان برای پوشش نقاط تبلیغی خوزستان به‌ویژه مناطق محروم آمده بودند، بالغ‌بر یک هزار و صد نفر بودند و این افراد تا پایان دهه محرم، به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام فرد آقایی، تعداد مبلغین و مبلغات خوزستانی را ۲ هزار نفر تخمین زد و گفت: تعداد یک هزار و ۳۰۰ مبلغ و ۶۶۰  مبلغه از طریق سامانه سجام به مناطق تبلیغی خوزستان اعزام شده‌اند و إن‌شاءالله فردا و پس‌فردا به‌صورت ویژه ‌برنامه‌های تبلیغی خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نقاط تبلیغی مورد نظر مبلغان محرم‌الحرام، گفت: ۲۷ شهر از شهرستان‌های استان خوزستان شامل همه مناطق شهری و روستایی، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مراکز فرهنگی، نمازخانه‌های ادارات، مدارس و کارخانه جات و به‌نوعی هر کانون جمعیتی، از نقاط تبلیغی هستند که مبلغان خوزستانی در آنجا حضور به هم می‌رسانند.

مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، در پایان با بیان این‌که حضور مبلغان در هیئات عزاداری و سینه‌زنی، بسیار مؤثر و با برکت بوده است، اظهار داشت: حضور  مبلغین علاوه بر این‌که سبب کاهش و یا از بین رفتن برخی بدعت‌ها شده، نقش بسزایی هم در همراه شدن شعور با شور حسینی شده که خود در افزایش معرفت ولایی جوانان مؤثر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha