جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم ختم همسر آیت الله العظمی بهجت(ره)

حوزه/ مراسم اربعین مرحومه خانم اخوان فومین همسر مرحوم حضرت آیت الله بهجت(ره)با حضور علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد فاطمیه(س)در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام توکلی از فضلای حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان اینکه روایات و سخنان اهل بیت(ع) گنجینه نوری است که  بدست شیعیان رسیده است، گفت: قرآن کتاب هدایتگر است و ظلمت ها را از بین می برد و به حق دعوت می کند.  

وی بیان داشت: قرآن اگر چه قابل فهم برای همگان نیست و این بدین معنا نیست که خود را از قرآن جدا بدانیم ،بلکه باید تفسیر آیات را از اهل آن گرفت.

سخنران این مراسم افزود: خدا در قرآن انسان را به عنوان موجود ضعیف معرفی می کند و می فرماید که بشر قدرت ندارد، حتی کوچک ترین موجود را خلق کند این نشان از ضعف می دهد.

حجت الاسلام توکلی گفت: قرآن درعین حال که می فرماید، انسان موجودی ناتوان است؛ اما اگر از من خدا نصرت و یاری بطلبد من او را یاری می کنم .

وی بیان داشت: نصرت و یاری دادن خدا در حقیقت یاری گرفتن از ولی خدا است، این سخن بدین معنا است؛ اگر انسان ولی خدا و پیامبران الهی را یاری داد خدا هم  به یاری او می شتابد.

 سخنران این مراسم بابیان اینکه یاری دادن پیامبران در واقع یاری دادن خدا است ابراز داشت: این یاری دادن تنها درباره پیامبران نیست، بلکه در مورد اهل علم هم است.

وی گفت: اگرکسی اهل علم و عالم را در مسیر فراگیری علم یاری دهد خدا هم آن فرد یاری می دهد.

 حجت الاسلام  توکلی اظهار داشت: همسر مرحوم آیت الله العظمی بهجت هم این چینن انسان وارسته ای بود. آن بانوا فداکاری و یاری زیادی به حضرت آیت الله بهجت در خدمت به دین و فراگیری علوم آل محمد(ص) و تربیت شاگردان دینی کرد و حقیقتا زحمات آن مرحومه قابل تقدیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha