جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان نی ریز، عفاف و حجاب را نماد اخلاق و فرهنگ حسینی دانست و گفت: حجاب یکی از احکام دینی است که برای حفظ پاکدامنی زن و حفظ جامعه از آلودگی های اخلاقی واجب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، خانم پردازی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) نی‌ریز، امروز در نشست اخلاقی حسینی طلاب و اساتید این مدرسه، رفتار و سخنان امام حسین(ع) و خانواده و یاران ایشان در نهضت عاشورا را منبع ارزشمندی برای الگوگیری در همه زمینه‌های خودسازی و کرامت انسانی دانست.

وی با اشاره به مسئله تکریم یاران در کربلا توسط امام حسین(ع) بیان کرد: در جبهه باطل به انسانها به عنوان ابزاری برای رسیدن به خواسته‌ها و منافع خودشان توجه دارند، اما در جبهه حق، مؤمن ارزش و کرامت دارد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) نی‌ریز ادامه داد: حضرت امام حسین(ع) در عاشورا به یاران خودش عزت بخشید آنها را باوفاترین یاران حق نامید، زمانی که هر یک از یاران ایشان به میدان می‌رفت و زخمی می‌شد امام حسین(ع) بر بالین آنها حاضر می‌شدند و بین یاران و خانواده خودشان تفاوتی قائل نمی‌شدند.

وی، عفاف و حجاب را نماد اخلاق و فرهنگ حسینی دانست و گفت: حجاب یکی از احکام دینی است که برای حفظ پاکدامنی زن و حفظ جامعه از آلودگی های اخلاقی واجب است و نهضت عاشورا هم برای احیاء ارزشهای دینی است. خاندان امام حسین(ع) حتی در جبهه جنگ هم الگوی حجاب و عفاف بودند.

وی در پایان گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا برای راز و نیاز با خداوند متعال وقت خواستند و گفتند که در حقیقت کربلا برای ما و برای همه بشریت دانشگاه است و باید معرفت خود را با شرکت در جلسات عزاداری زیاد کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha