شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید علی فضل الله

حوزه/ حجت الاسلام سید علی فضل الله گفت: وجود طوایف مختلف مشکلی را ایجاد نمی کند بلکه مشکلات ، زمانی آغاز می شود که یک طایفه از ارزش های انسانی تهی شود و به تعصبات بیجا و حمله به دیگران روی می آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله عضو تجمع علماء مسلمین لبنان در همایشی فکری که توسط نشست گفتگوی ادیان و اتحادیه حقوقدانان عرب برگزار شد گفت: طبیعی است که اگر ارتباط میان دولت و ملت لبنان تا این حد مختل و ضعیف نمی شد، معادلات سیاسی داخلی نیز به این حد از سستی نمی رسید.

وی افزود: مسئولان کشور رابطه خوب و سالمی با مردم نداشته اند و رابطه آنها با مردم بر اساس سلب حقوق و آزادی های مردم و عدم احترام به انسانیت آنها بوده و خطرناک ترین مساله هم این است که سلب حقوق و آزادی های مردم ابعاد طایفی، اعتقادی و مذهبی به خود بگیرد که چنین سیاستی می تواند تنوع اجتماعی و طایفه ای یک کشور را در معرض تهدید قرار دهد.

سید فضل الله افزود: وجود طوایف مختلف مشکلی را ایجاد نمی کند بلکه مشکلات زمانی آغاز می شود که یک طایفه از ارزش های انسانی تهی شود و به تعصبات بیجا و حمله به دیگران روی می آورد.

وی خاطر نشان کرد: طایفی گری مانعی اساسی بر سر راه ثبات سیاسی و اجتماعی و پیشرفت و شکوفایی اقتصادی و فرهنگی کشور است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha