جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حوزه / مدیر حوزه بوشهر با اشاره به اینکه هیچ افتخاری بالاتر از شهادت نیست، گفت: شهدا ایثارگری کردند تا انقلاب بماند و راه امام حسین(ع) و شهدای کربلا تداوم یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، امروز در مراسم سالگرد شهید سلیمان حیدری که در گلزار شهدای شهر چغادک برگزار شد به ارزش شهید و شهادت در آیات و روایات و وظیفه و مسؤولیت ما بعد از شهدا اشاره کرد و گفت: از بین مومنان کسانی هستند که عهد و پیمانی که با خدا بستند عمل می کنند، همه کسانی که ایمان می آورند به خدا بر سر عهد خود نمی مانند، اما کسانی هستند بر پیمان خود می مانند و حتی حاضرند جان خود را در راه خدا تقدیم کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: عده ای از این مومنان شهید می شوند و برخی ها هم این توفیق را ندارند و از شهادت باز می مانند، اما آنها هم منتظر هستند و منتظر بودن هم فضیلت بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری بیان داشت: هیچ وقت مومنی که با خدا عهد بسته از عهد خود کناره گیری نمی کند و به مسئولیت خود می پردازد.

وی با اشاره به روایاتی از پیامبر(ص) درباره شهادت اظهار داشت: هر کار خوبی که ما انجام بدهیم این توفیق برای دیگران است که کار خیری را بهتر از ما انجام دهند تا آنجا که فردی جان خود را در راه خدا تقدیم کند که دیگر هیچ کار خیری بالاتر از آن نیست.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، شهادت را بالاترین کار خیر دانست و اظهار داشت: شهادت کار خیری است که هیچ خیری بالاتر از آن نیست.

وی، انبیاء، علما و شهدا را سه گروهی دانست که در روز قیامت پیش خدا شفاعت می کند و خدا هم شفاعت آنها را می پذیرد.

حجت الاسلام والمسمین خدری با بیان اینکه هیچ خوبی و نیکی و افتخاری بالاتر از شهادت نیست، ابراز کرد: شهدا ایثارگری کردند تا انقلاب بماند و راه امام حسین(ع) و شهدای کربلا تداوم یابد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر به بیان وظایف ما بعد از شهدا پرداخت و گفت: خداوند عده ای را برای شهادت انتخاب می کند اما عده ای باید بمانند، مسؤولیت بپذیرند؛ کسی که باقی می ماند در واقع در جهاد دیگری شرکت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین خدری، شهید را به معنای شاهد عنوان کرد و گفت: شاهد یعنی کسی که می بیند؛ آنان بر دنیای امروز ما شاهدند و برکات آنها را در زندگی می بینیم و یاد و راه شهدا وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha