جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسی هوشمند - سروستان

حوزه/ مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) شهرستان فراشبند، از برگزاری نشست بررسی عبرت های تاریخی با موضوع "از جمل تا کربلای جبهه" در این مدرسه خبرداد

حجت الاسلام موسی هوشمند، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در فارس ضمن گرامیداشت ایام حزن و اندوه آل الله، گفت: به همت معاونت معاونت پژوهش مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان فراشبند و در راستای آشنایی حوزویان این شهرستان با وقایع و حوادثی که از ابتدای تاریخ اسلام رخ داده، نشست بررسی عبرت های تاریخی با موضوع "از جمل تا کربلای جبهه" فردا در سالن جلسات این  مدرسه برگزار می شود.

وی یادآور شد: تاریخ به ما نشان می دهد هر کجا مردم مدافع حریم پیشوایان بوده اند پیروزی و موفقیت قرینشان بوده و هر کجا سستی و نافرمانی از ولی خدا کردند، چیزی جزء شکست و عقب ماندگی و خسران و در نهایت پشیمانی نسیب شان نگشته است.

حجت الاسلام هوشمند اظهار داشت: این نشست به صورت سلسله وار تا مبحث و سرفصل یاران امام حمینی(ره) ادامه دارد و حوزویان این شهرستان در این برنامه با عوامل موثر و مهم به ثمر رسیدن و پیروزی انقلاب اسلامی آشنا خوهند شد.

مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) شهرستان فراشبند گفت: امروزه همه کسانی که خود را سرباز ولایت می دانند، از یاران ناب حسین بن علی(ع) عبرت گرفته اند و از گریه های مادرانشان در عزای حضرت سیدالشهداء در روضه های محرم و صفری که اسلام را نگه داشته است، شهد عشق امام حسین(ع) را نوشیده اند.

وی در پایان تاکید کرد: هم اکنون باید بدانیم که ما برای ولایت چگونه ایم و از تاریخ در دفاع از ولایت چه توشه ای گرفته ایم؛ لذا با فراگیری و بکارگیری عملی مطالب ذکر شده، همچنان که این موضوع را در طول تاریخ انقلابمان ثابت کردیم؛ اگر فتنه ها باز هم ما را در بر بگیرد. دست از ولایت بر نمی داریم باید خود را برای هر جهادی آماده نمائیم.

به گفته مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) شهرستان فراشبند در این نشست، شرکت کنندگان عبرت های تاریخی از صدر اسلام را با توجه به آیات و روایات بررسی خواهند کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha