شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: روحانیت شیعه در سختی ها همیشه با مردم و در کنار بوده و خواهد بود و این مرام در راستای مسلک امام علی(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شب گذشته، در مراسم یادواره 43 شهید طلبه و روحانی  شهرستان خمینی شهر که در مدرسه علمیه جواد الائمه(ع) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: وجه تمایز و شاخصه پررنگ و با افتخار روحانیت شیعه این است  که در همه صحنه های انقلاب به تبعیت از مولا و سرورش امیرالمومنین(ع) به صورت عملی حضور داشته و میدان مبارزه هشت سال دفاع مقدس از آن جمله است.

وی با تاکید بر این که روحانیت شیعه در سختی ها همیشه با مردم و در کنار بوده و خواهد بود و این مرام در راستای مسلک امام علی(ع) است، ابراز داشت:  علمای دیگر ادیان و فرق فقط شعار می دهند و درسختی ها با مردم نیستند. روحانیت شیعه اگر به مردم سفارش می کند با دشمن مبارزه کنید خود درمیادین جنگ حضور یافت و پیشتازانه علیه ظلم مبارزه کرد و شهید، جانباز و اسیر داد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تعداد بالای شهدای روحانی کشور در دفاع مقدس اثبات کننده این ادعا است، افزود: نقش روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی، بی بدیل است، چرا که این روحانیون و طلاب بودند که فرمایشات و دستورات امام راحل را در کشور گسترش دادند و به گوش مردم رساندند.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: روحانیت، منشا بیداری جامعه ایرانی بود و این درراستای رسالت خطیر آنان یعنی هدایتگری بود، اعتقاد من این است همان طوری که عاشورا را زنده نگه می داریم باید یاد وخاطره شهدا را نیز زنده نگه داریم.

نماینده ولی فقیه در  استان اصفهان، شهدا را تربیت یافته مکتب امام حسین(ع) خواند و افزود: فلسفه قیام امام حسین(ع) یعنی رمز و علت قیام امام خمینی(ره) که دانستن و تامل در آن بر ما لازم است.

وی افزود: امام حسین(ع)  در پاسخ به کسانی که امام را از ورد به مبارزه با یزدیان به دلیل کشته شدن، برحذر می داشتند فرمود مرگ در راه خدا چون گلوبندی برای دخترجوان است وترسی ندارد.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی   یکی از درس های مکتب عاشورا و سیدالشهدا (ع) است، قیام علیه حاکمان جاعل و ظالم که دین و ارزش های اسلامی را از بین برده و در حال ترویج باطل هستند، فلسفه قیام امام حسین(ع) است که این رسالت امروز هم بر عهده ماست.

وی تاکید کرد: انسان فقط با روضه خوانی و سینه زنی و شور تنها رشد و تکامل نمی یابد، بلکه باید برای رشد  و تربیت به فلسفه قیام امام حسین(ع) توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در اصفهان در پایان بر ضرورت انقلابی مانده حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: تبعیت و حمایت ولایت فقیه(رهبری)، قانون اساسی و ایستادگی در برابر مستکبرین از مهمترین شاخصه های حوزه انقلابی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha