جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جوشقانیان

حوزه/ عضو هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه ولایت پذیری، بزرگترین هنر رزمندگان و شهدا بود، گفت: وقتی صحبت از ولایت پذیری می شود فقط ولایت معصوم مطرح نیست، بلکه منظور ولایت ولی فقیه نیز می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در اصفهان، حجت الاسلام حسین جوشقانیان معاون موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا و جانشین قرارگاه خاتم الاوصیاء(ص  ( شامگاه چهارشنبه در راستای سلسله جلسات نهضت روشنگری با موضوع انقلابی گری، در مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا با اشاره به جایگاه علم در اسلام، گفت: امام كاظم(ع) فرمودند «وَجَدْتُ عِلْمَ النَّاسِ فِي أَرْبَعٍ، أَوَّلُهَا أَنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ، وَ الثَّانِيَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا صَنَعَ بِكَ، وَ الثَّالِثَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا أَرَادَ مِنْكَ، وَ الرَّابِعَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا يُخْرِجُكَ مِنْ دِينِكَ / علم انسان را در چهار [محور، مقوله، موضوع] یافتم؛ اول آنها این که بشناسی ربّت کیست؛ و دوم آنها این که بشناسی چگونه ساخته شدی؛ و سوم آنها این که بشناسی اراده (هدف) از خلقت تو چه بوده؛ و چهارم آنها این که بشناسی چه چیزی تو را از دینت خارج می‌کند؟ (كنزالفوائد/ج‏1/ص‏219)»

رئیس مجمع عالی بسیج استان قم افزود: توکل به خدا باید باطنی باشد، نه صوری، لذا هنر شهدا همین بود که خدا را شناختند، باور کردند و با او معامله کردند، پس اگر خدا را باور کنیم همه قدرت ها ناچیز می شود و نمی توانند به ما آسیب برساند.

عضو هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه ولایت پذیری، بزرگترین هنر رزمندگان و شهدا بود، افزود: وقتی صحبت از ولایت پذیری می شود فقط ولایت معصوم مطرح نیست، بلکه منظور ولایت ولی فقیه نیز می باشد.

 حجت الاسلام جوشقانیان با هشدار به اینکه شیطان همواره در کمین است تا نعمت ولایت را به طرق گوناگون از جمله از طریق شبکه های اجتماعی از ما بگیرد، گفت: متاسفانه امروز برخی در لباس دین، بر ضد ولایت عمل می کنند.

 وی تاکید کرد: امروز روحانی و طلبه ای به درد امام زمان(عج) می خورد که بیشتر بصیرت و معرفت داشته و بوی ولایت بدهد، لذا اگر طلبه ای جلوی نایب امام زمان(عج) بایستد، بدانیم او جلوی امام زمان(عج) هم خواهد ایستاد.

رئیس مجمع عالی بسیج استان قم تصریح کرد: چه بسا کسانی که عرق انقلابی گری داشتند، اما اکنون در برابر انقلاب موضع می گیرند، اینکه  ممکن است افراد با ایمانی باشند، اما در برابر وسوسه های دشمن ایمان شان سست شود.

حجت الاسلام جوشقانیان در پایان تصریح کرد: باید امانت دار پرچمی که شهدای عزیز به ما سپردند، باشیم و به خوبی از عهده دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی بر آئیم.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha