جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهرک سازی در فلسطین

حوزه/ دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بنا دارد قانونی تصویب کنند که به موجب آن، شهرک نشینان یهودی طبق قانون بین المللی جزء ساکنان اصلی فلسطین محسوب شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با وجود اینکه کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به پیشنهاد قانون مصادره زمین های فلسطینیان و ادامه شهرک سازی ها رای موافق داد، اما کارشناسان اسرائیلی در حال بررسی راه های دیگری برای قانونی کردن این شهرک سازی هستند و بنا دارند قانونی تصویب کنند که به موجب آن، شهرک نشینان بنا بر قانون بین المللی جزء ساکنان اصلی فلسطین محسوب شوند.

گفته می شود داوید بیتان رئیس ائتلاف دولتی روز گذشته در این رابطه گفته که با وجود تصویب پیشنهاد قانون شهرک سازی ما به دنبال راه حل دیگری نیز هستیم.

افیحای مندلبلیت مشاور قضایی دولت و ایلیت شاکید وزیر دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی نیز به تازگی در حال بررسی قانونی قضایی برای قانونی و موجّه جلوه دادن شهرک سازی هستند.

رژیم صهیونیستی علاوه بر مصادره و تصاحب زمین های مالکان غائب به دنبال راهی است که شهرک نشینان کرانه باختری را به عنوان ساکنان اصلی و محلی فلسطین قلمداد کند، زیرا تا زمانی که شهرک نشینان جزء ساکنان اصلی کرانه باختری نباشند، رژیم صهیونیستی فقط می تواند در زمینه های امنیتی در امور کرانه باختری دخالت کند، اما در صورتی که شهرک نشینان یهودی جزء ساکنان اصلی کرانه باختری به شمار بیایند، رژیم صهیونیستی می تواند به صورت قانونی به شهرک سازی و مصادره زمین های فلسطینیان بپردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha