جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
.

حوزه / مدیر حوزه علمیه مازندران گفت : اگر امروز ملت های آزاده جهان می خواهند در برابر ظلم و استکبار مقاومت کنند و در جهت نابودی آنها گام بردارند باید در سایه چنین اجتماعاتی به وحدت و همدلی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران از حضور میلیونی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماع جهانی یاد کرد و گفت: این حضور میلیونی که با شور و شعور حسینی همراه است از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت فرهنگی کاملاً خودجوش و مردمی است و همه امور آن را خود مردم عهده دار هستند، افزود: این اجتماع عظیم برخواسته از عمق اعتقادات وباورهای دینی مردم نسبت به سید و سالار شهیدان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این حضور با عظمت مردمی را نمی توان در هیچ مقیاس مادی تحلیل کرد، بیان داشت: صدها کیلومتر پیاده روی با پای پیاده تنها نشان از عمق اعتقادات دینی ملت ها نسبت به ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع) نشأت می گیرد.

وی با اشاره به این که هر سال شاهد اقبال بیشتر مردم به مراسم پیاده روی اربعین حسینی هستیم، تصریح کرد: با توجه به توطئه افکنی دشمنان برای دور کردن مردم از اهل بیت(ع) اما شاهدیم علیرغم ناامنی های موجود در عراق و تحرکات گروه های تروریستی در این کشور هر ساله شور مردم برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین بیشتر می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران از اجتماع عظیم اربعین حسینی به عنوان نماد وحدت و همدلی همه ادیان مذاهب به ویژه شیعه و سنی در دفاع از دین و ولایت دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه دشمنان اسلام ناب به دلیل عصبانیت و هراس از این اجتماع میلیونی تلاش می کنند حرکت فرهنگی اربعین حسینی را نمایش قدرت شیعه در برابر اهل سنت جلوه دهند در حالی است که یک توطئه صهیونیستی بیش نیست.

وی با اشاره به این که شیعه و سنی در کنار هم و با حفظ برادری امروز در برابر تکفیری ها در سوریه و عراق می جنگند، خاطرنشان کرد: امروز امت اسلامی هوشیار و بیدار است و هیچ گاه فریب حربه های تفرقه افکنانه آنها را نمی خورد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان در کشورهای اسلامی پایانی ندارد و هر روز با طرح و شیوه ای جدید دنبال می شود، تصریح کرد: بصیرت و آگاهی بهترین راه مقابله با توطئه های دشمن است.

وی با بیان این که اربعین حسینی متعلق به همه مظلومان و انسان های آزاده جهان است، خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی رنگ، نژاد، قومیت و مذهب معنا ندارد بلکه همه اقوام و مذاهب با وحدت برای رسیدن به کربلا و ادای احترام به سید و سالار شهیدان گام بر می دارند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اربعین حسینی بزرگترین اجتماع ملت های آزاده و مظلوم جهان و تشکیل جبهه مقاومت برابر مقابله با دشمنان است، خاطرنشان کرد: اگر امروز ملت های آزاده جهان می خواهند در برابر ظلم و استکبار مقاومت کنند و در جهت نابودی آنها گام بردارند باید در سایه چنین اجتماعاتی به وحدت و همدلی دست پیدا کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha