جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مبلغان

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر هجمه های دشمن در فضای مجازی گفت: امروز مبلغان نباید از ابزارهای نوین تبلیغی غافل شوند .

حجت الاسلام مهدی مهرپویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید از فرصت های مختلف  برای پاسخ گویی قوی و عقلانی به شبهه های بی اساس دشمنان دین و مکتب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه سنگر پاسداری از شریعت اسلام و مکتب تشیع هستند، افزود: حضور مبلغان در مجالس عزاداری امام حسین (ع) فرصت مطلوبی را برای بیان احکام و معارف الهی فراهم می کند که جامعه روحانیت باید از آن نهایت استفاده را ببرد.

حجت الاسلام مهرپویان ادامه داد: بیداری اسلامی و حضور حوزه های علمیه در عرصه های بین المللی ثمره نهضت حسینی و انقلاب اسلامی ایران است که با درایت رهبر معظم انقلاب روز به روز گسترش می یابد و مشتاقان به مکتب اهل بیت (ع) را جذب اهداف متعالی خود می کند .

وی با تاکید بر تقویت بصیرت زائران حسینی گفت: مسلمانان باید نسبت به توطئه های دشمنان و هم چنین اهمیت اتحاد و همبستگی، آشنایی داشته باشند و حماسه اربعین بهترین فرصت برای بیان این نکته ها و روشنگری ها است که امسال از آن به خوبی استفاه شد.

مسئول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر اینکه امروزه با هجوم افکاری مواجه هستیم که درصدد تضعیف بنیان های عقیدتی جامعه هستند، اظهار داشت: حضور روحانیت در تبلیغ و نشر احکام و افکار اسلامی و تلاش در اجرای صحیح قوانین آن در جامعه ضروری است.

وی همچنین بااشاره به پررنگ تر شدن وظیفه مهم تبلیغ و نشر معارف دینی در دنیای امروز افزود: تبلیغ معارف دینی در کنار روش های سنتی تبلیغ دین، نیازمند استفاده از ابزارها و روشهای نوین است.

مسئول اداره فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: برای بهره مندی بیشتر زائران اربعین حسینی از برنامه های فرهنگی ، 220 طلبه و روحانی حوزه علمیه خراسان شمالی در این برنامه ها حضور داشته و در بخش های مختلف به تبلیغ معارف الهی و بیان احکام دینی و شریعت پراختند.

وی با تاکید بر اینکه اقامه نماز در برنامه های فرهنگی اربعین به عنوان محور اصلی مورد توجه بوده است، افزود: طلاب و روحانیان حاضر در مراسم پیاده روی اربعین حسینی با تمام توان برای اقامه نماز پرشور در موکب ها و مکان های مشخص شده تلاش داشتند.

حجت الاسلام مهرپویان با بیان این که ارتقاء سطح معرفتی زائران مهمترین هدف برنامه های فرهنگی طلاب و روحانیون اعزامی بود، خاطرنشان کرد: در تمام مسیر های پیاده روی و مکان های استقرار زائران اربعین حسینی طلاب و روحانیون آموزش دیده حضور داشته و در حوزه های مختلف اعتقادی و معرفتی به نشر معارف اسلامی پرداختند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha