جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نگاهی به فعالیت‌های تربیتی یک روحانی مستقر در مدرسه ابتدایی

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی تصریح کرد: هر کس بخواهد به تربیت حقیقی دست باید به علی(ع)، مدینة العلم بعد از نبی روی آورد، چرا که او مظهر صفات الهی است و به جز باب ولایت تربیت حاصل نمی شود، لذا خانواده ها باید فرزندارن را ولایی تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» عصر امروز حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، امروز در مراسم عزاداری مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: خداوند زیربنای خلقت را ربوبیت قرار داده است، همانطور که تمامی انبیا در صحبت با خداوند متعال او را رب العالمین خطاب کرده اند.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال هدف اصلی خلقت را تربیت قرار داده است و رسیدن به تربیت یعنی استفاده از ظرفیت های موجود، و با تعبیر ابن عربیه که می گوید: مبنای مهندسی عالم ربوبیت است و با عبودیت می توان به ربوبیت رسید.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: عالم هستی را خداوند متعال تربیت می‌کند و انسان با ظرفیت ترین موجود خلق شده است، همان طور که خداوند در قرآن به ملائکه می فرماید اسما و علومی را به انسان آموختیم و ملائکه با دیدن خلقت انسان بر خداوند سجده کردند،و انسان از بالاترین ظرفیت برای تربیت برخوردار است.

حجت الاسلام شعبانی افزود: انسان با هر گناه یک عقب‌ گرد می کند، اگر انسان حقیقت وجودی خود را نبیند راه حرکت و راهنما را نبیند عقب گرد و هبوط به عالم حیوانیت می کند بلکه بدتر.

وی در ادامه با اشاره به گمراهی بعضی از انسانها گفت: همان طور در قرآن آمده بعضی گمان می کنند به خداوند متعال نیرنگ زده اند، اما غافل از آن که خود در گمراهی به سر می برند، انسان مظهر اسمای الهی  و شجره طیبه دارای ثمره است.

حجت الاسلام شعبانی تصریح کرد: امیر المومنین(ع) به کمیل می گوید خداوند متعال  می خواهد به واسطه رسول خدا(ص) انسان ها را تربیت کند، خداوند پیامبر(ص) را بر بنای محبت تربیت کرده و اسلام دین محبت است.

وی افزود: مبنای تربیت خداوند محبت است مبنای فعالیت پیامبر آخرالزمان محبت است پیغمبر اسلام(ص)، علی(ع) را تربیت کرده است هر کس بخواهد  به تربیت حقیقی دست باید به علی(ع)، مدینة العلم بعد از نبی روی آورد، چرا که او مظهر صفات الهی است و به جز باب ولایت تربیت حاصل نمی شود، لذا خانواده ها باید فرزندارن را ولایی تربیت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha