جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امامزاده قاسم(ع)

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسفراین از رونمایی از ضریح مطهر امامزاده اسحاق(ع)روستای روئین این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام عباسعلی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: فاز نخست بقعه احداثی امام زاده اسحاق(ع) روستای روئین شهرستان اسفراین به مناسبت دهه وقف بهره برداری می شود.

وی افزود: فاز نخست این بقعه متبرکه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که همزمان از ضریح مطهر این امام زاده نیز به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون رونمایی خواهد شد .

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اقدامات خوبی در حوزه مرمت و بازسازی بقاع متبرکه این شهرستان انجام شده است، گفت: از مجموع 28 بقعه این شهرستان تعداد 27 بقعه کارهای مرمت و بهسازی آنها یا به پایان رسیده و یا در حال انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسفراین ادامه داد: فقط بقعه ضامن مسکین روستای درپرچین به دلیل نبود اعتبارات لازم تاکنون مرمت نشده که این بقعه نیز در دستور کار مرمت و بهسازی اداره اوقاف شهرستان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ وقف گروه‌های مختلف به‌ویژه رسانه‌ها مسئولیت دارند، گفت: باید نگاه مردم جامعه به وقف تغییر یافته چرا که با تحقق آن می‌توان وقف را با سرعت بیشتری در جامعه توسعه دهیم.

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه وقف از جمله مسائلی است که در دین اسلام هم به آن تاکید زیادی شده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید با اهدای بخشی از اموال خود در راه خدا، آخرت خود را آباد کنیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایراندوست IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    0 0
    البته جساراتا این شکل را مرمت نمی گویند ...زمانی که یک بنا را کاملا تخریب می کنند و با نقشه جدیدی می سازند به آن نوسازی و نهایت بازسازی می گویند در بازسازی به این شکل ارزشهای تاریخی یک بنا به طورکامل نابود می شود ....امیدوارم ضریح چوبی اش را به موزه ای انتقال داده باشند و امیدوارم با دیگر بقعه ها و امامزاده ها و بناهای تاریخی همچین کاری رانکنند