جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بیش از ۷۰ درصد از موقوفات خراسان شمالی مربوط به موضوعات محرم و عزاداری امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام سیدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: اختصاص این میزان از موقوفات استان به مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان نشان دهنده عشق و ارادت وافر مردم خراسان شمالی به سیدالشهدا (ع) است.

وی افزود: درآمدهای این موقوفات استان برای مجالس عزاداری امام حسین(ع)، سخنرانی، مداحی، روضه‌خوانی و اطعام‌دهی عزاداران هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت هدایت نیات واقفان در مسیر نیازهای روز جامعه گفت: باید وقف و نیات واقفان به سمتی سوق داده شود که با عمل به این فریضه معنوی و مادی مشکلات روز جامعه از میان برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه وقف در تعالیم اسلامی اظهار داشت: وقف هنر مؤمنان و پرهیزگاران است که با گذشت از مادیات، ثواب معنوی را برای خود و جامعه به ارمغان می آورند.

حجت الاسلام سیدنژاد با بیان اینکه وقف سنت حسنه ای است که در جامعه ماندگار است، گفت: ترویج فرهنگ وقف در حقیقت کمک به جامعه در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی در سایه این عمل مستحب و پسندیده الهی است.

وی با اشاره به اینکه وقف صدقه ای جاری است که انسان ها هم در دوران حیات و هم پس از مرگ واقف از برکات معنوی و اخروی آن برخوردار می شوند، افزود: وقف نه تنها در عرصه مادی برکات فراوانی دارد؛ بلکه در عرصه معنوی نیز مردم از برکات معنوی آن برخوردار می شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha