جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید مرتضی بختیاری

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرجعیت علمی مشهد مقدس و توسعه علم و فناوری در موسسات آموزشی و دانشگاهی وابسته از مهمترین رویکردهای این مجموعه معنوی در آینده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، سید مرتضی بختیاری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(علیه السلام) با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره جهاد علمی و مقوله فرهنگ، اظهار داشت: امروز عرصه مبارزه و جهاد با دشمنان در حوزه مسائل علمی و فرهنگی، نیازمند تلاش و مجاهدت است تا روی پای خود بایستیم و اعتقادات و باورهای جوانان و مردم ایران اسلامی همواره محکم و استوار و در مسیر حقیقت و معنویت باشد.

وی افزود: با توجه به ماموریتی که تولیت آستان قدس رضوی ابلاغ نموده اند، بایستی بر ای تحقق مرجعیت علمی مشهد مقدس و توسعه علمی و فناوری موسسات آموزشی و دانشگاهی این نهاد معنوی گامهای اساسی برداشته شود.

بختیاری گفت: کمیته ای به همین منظور با ریاست آقای روستا آزاد تشکیل شده و اعضای این کمیته با جدیت درحال برگزاری جلسات و مطالعات کارشناسی و تخصصی هستند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهتمام و توجه مرحوم آیت الله واعظ طبسی در تاسیس و توسعه دانشگاه بین المللی امام رضا(علیه السلام) اذعان داشت: بایستی از اقدامات و کارهای زیربنایی صورت گرفته در این دانشگاه در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی و توسعه و ترویج معارف اسلامی و رضوی استفاده کنیم.

وی گفت: جوانان ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی ثابت کرده اند که جسارت و توانایی انجام کارهای بزرگ و ماندگار را دارند و باید با ایجاد بستر مناسب و حمایت از نخبگان و پژوهشگران، راه پیشرفت و تعالی را در حریم علمی عالم آل محمد(ص) برای آنان هموار کنیم.

بختیاری با تشکر از تلاش های رئیس و کارکنان دانشگاه بین المللی امام رضا(علیه السلام) اظهار کرد: شآن مسئولیت ها در نظام اسلامی در خدمتگزاری صادقانه به مردم است و این مهم را امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید کرده اند.

تحقق اقتصاد مقاومتي با تكيه بر توان داخلي

سيد مرتضي بختياري هم چنین در مراسم معارفه مديرعامل سازمان اقتصادي رضوي، ضمن گراميداشت روز دانشجو و تسليت ايام شهادت امام حسن عسكري(عليه السلام) اظهار کرد: مجموعه­هاي اقتصادي وابسته به آستان قدس رضوي بايد براي تحقق اقتصاد مقاومتي و بهره وري هر چه بيشتر موقوفات برنامه ريزي و تلاش کنند.

 قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري درباره اجرايي كردن سياست­هاي كلي اقتصاد مقاومتي و توسعه توليد ملي و توان داخلي، بیان کرد: معظم له در بند 7 حكم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی به سامان بخشیدن به بنگاه های اقتصادی و خدماتی آستان قدس رضوی و انضباط قانونی آن­ها تاكيد فرموده اند.

وي اظهار کرد: در حوزه مسائل اقتصادي بايد اين نكات مورد توجه قرار گيرد و بستر لازم براي تحول و بهره وري هر چه بيشتر فراهم شود.

بختياري گفت: اقتصاد مقاومتي، تكيه بر توان و نيروهاي داخلي و توجه به توليد ملي با حمايت از صنعت و راه برون رفت از ركود در شرايط فعلي اقتصادي كشور است.

قائم مقام توليت آستان قدس رضوي در ادامه با برشمردن وي‍ژگي­هاي مديران از منظر حضرت علي(عليه السلام) تصريح كرد: داشتن دانش و اطلاعات كافي در حوزه مسئوليت، حاكميت ضابطه بر روابط، قانونمداري و انتقادپذيري از مولفه هاي لازم و كليدي كارگزاران نظام اسلامي است كه اميرالمومنين(ع) خودشان عامل و متخلق به اين خصوصيات حسنه بودند.

در ادامه این مراسم، حکم تولیت آستان قدس رضوی برای مدیر عامل و عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی رضوی توسط قائم مقام توليت آستان قدس رضوي به مهندس محمدرضا عطارزاده اعطا شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha