جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام  سید مهدی خادمی

حوزه/ حجت الاسلام خادمی گفت: مبلغین زبان دان و روحانیون نباید در انتظار اعزام به خارج از کشور باشند و دست بر روی دست بگذارند، چرا که حضور آگاهانه و فعالانه در فضای مجازی و تبلیغ اسلام و مکتب شیعه در فضای مجازی، بهترین روش در شرایط حال حاضر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  سید مهدی خادمی، در نشست « تبلیغ بین المللی، ضرورت ها و لوازم»، در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان، در جمع طلاب و روحانیون پیرامون تبلیغ بین المللی  اظهار کرد: امروز موضوع تبلیغ  بین اللملی فقط محدود و منحصر به حضور روحانیون در خارج از کشور نیست.

وی ادامه داد: تبلیغ بین المللی ابعاد گسترده و متنوعی دارد و با توجه به ابزارهای مختلف  ارتباطی و با توجه به بحران مالی و اقتصادی موجود  شیوه ها  و روش های تبلیغ در عرصه جهانی برای ترویج مکتب اسلام مختلف است ونیازی به حضور حتمی مبلغ نیست.

نائب رئیس اتحادیه علمای شیعه در اروپا با اشاره به اینکه مبلغین زبان دان و روحانیون نباید در انتظار اعزام به خارج از کشور بنشینند و دست بر روی دست بگذارند، گفت: حضور آگاهانه و فعالانه در فضای مجازی و تبلیغ اسلام و مکتب شیعه در فضای مجازی بهترین روش در شرایط حال حاضر است که یک وظیفه همگانی است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امروز دشمنان اسلام از نشر و ترویج مکتبل اهل بیت هراس دارند، چندی پیش هشداری از سوی اتحادیه اروپا نسبت به اقدام سفارتخانه ها برای ممانعت از ورود مبلغین شیعه به اروپا کرده اند که این خود باعث می شود مبلغین شیعه دست از تبلیغ دین برنداشته  و از طریق فضای مجازی اقدام گسترده کنند.

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه متاسفانه در بخش فضای مجازی فعالیت مبلغین شیعی ضعیف است و باید سازماندهی شده و هماهنگ تر عمل کنند تصریح کرد: مبلغین شیعی زبان دان اسپانیولی، انگلیسی،آلمانی، چینی در همین شرایط  و در کشور اقدام به ترجمه مباحث  اسلامی  و مسائل اعتقادی شیعه  در فضای  وب  و گوگول کنند و دراین عرصه کوتاهی نکنند.

وی افزود: در عرصه تبلیغ بین المللی و در کل تبلیغ اسلام هنر ارتباط حائز اهمیت است، یک مبلغ چه در خارج  و چه در داخل  کشور باید برای تبلیغ دین  هنرمند باشد، هنر نحوه  برقراری ارتباط  با دیگر ادیان  در فضای خارجی یک مهارت خارجی است.

رئیس مرکز اسلامی دانمارک خاطرنشان کرد:  باید در فضای تبلیغ  بین المللی با زبان لین و هنرمندانه اقدام کرد، توجه و تمرکز بر وجوه مشترکات و مباحث اخلاقی م یتواند راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه امروز در هفته وحدت باید به مسائل کلان  و مشترکات توجه کنیم، گفت: مطمئن باشیم  هیچ گاه با اهانت به مقدسات دیگران  نمی توان مکتب اهل بیت را ترویج دهیم، سیره ائمه اطهارو رسول اکرم(ص) محبت و احترام به همه بوده است.

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: کسانی  که با ابزار ارتباطاتی چون کانال تلویزیونی  امروزه در راهی غلط و منحرف چون توهین  و اهانت سعی در شیعه کردن  و مسلمان کردن افراد دنیا هستند، هیچ گاه موفق نخواهند شد و درمسیر غیر از سیره ائمه اطهار گام برمیدارند.

وی اذعان کرد: توهین و اهانت روش جوابگو در داخل  و خارج  برای مسلمان کردن افراد نیست، راه عاطفه و محبت و طبیب گونه تنهخا راه تبلیغ دین اسلام  و مکتب شیعه است.

نائب رئیس اتحادیه علمای شیعه در اروپا عنوان کرد: اگر برکت انقلاب اسلامی همین فقط باشد که باعث رشد مکتب تشیع در جهان شده است، کافی است گرچه برکات انقلاب اسلامی بیشمار است، امروز در برخی از مناطق  جهان شاهد گرویدن جمعی و گروهی  به مکتب شیعه هستیم  که متاثر از حضور روحانیون زبان دادن  و اسلام شناس  تحصیل کرده د رحوزه هایعلمیه قم و جامعه المصطفی است.

وی یادآور شد: جهادگرایانه وارد میدان تبلیغ شدن، امروز نیاز فضای  تبلیغ  درحوزه بین المللی است ، امروز مجموعه هایی از اهل سنت تلاشگرایانه ، مجدانه، جهادگرایانه با مال شخصی  و به صورت خود جوش در عرصه تبلیغ در عرصه بین المللی فعالیت می کنند.

حجت الاسلام خادی تصریح کرد: امروزدشمنان  اسلام  برای ممانعت از ترویج مکتب اسلام و تشیع، برنامه ریز یهای پیچیده ای کرده اند  و براساس استراتژیک  افراط گرایی  و تاکتیک تکفیری ها  درصدد مقابله با اسلام ناب و تبلور آن مکتب شیعه در جهان هستند.

وی در پایان خطاب به طلاب  وروحانیون اذعان کرد: توسل به آقا، مولا، سرور و امام عصر(عج) را در هیچ زمان و مکان فراموش نکنید، در عرصه تبلیغ  و سخنرانی هایتان بر روی منبر از امام زمان (عج) مدد بگیرد که راهگشا است.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha