شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی - امام جمعه ارومیه

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: متاسفانه امروزه تمامی مصیبت های جهان اسلام ناشی از تفرقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ، در همایش دوسالانه وحدت که با حضور علمای شیعه و اهل سنت در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار شد، با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: بی‌تردید پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) ، اشرف مخلوقات بوده و خداوند متعال موجودی عزیزتر از ایشان را خلق نکرده و حتی عالم هستی نیز به سبب وجود حضرت محمد(ص) بوده است.

وی با بیان اینکه از جمله سفارشات مکرر پیامبر(ص) مسئله وحدت در بین مسلمانان بود، افزود: در قرآن کریم آمده است که شما در ابتدا دشمن یکدیگر بوده و با هم نزاع می‌کردید اما پس از اسلام و با نعمت وجود پیامبر(ص) برادر شده و خداوند نیز در میان قلوب شما رافت ایجاد کرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز خرسندی از اینکه در جمهوری اسلامی ایران و به ویژه در آذربایجان‌غربی با بصیرت و هوشمندی علما و نخبگان، وحدتی مثال‌زدنی حاکم است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) با کیاست و هوشیاری خویش این هفته را به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کرد تا جایی که با گذشت زمان اهمیت این مسئله بیش از پیش جلوه می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه مصیبت جهان اسلام از تفرقه است، بیان داشت: باید در دنیای امروز از تشدد دوری کرد، چون در شرایط فعلی هیچ جای اختلافی وجود نداشته و هر فردی که ندای تفرقه داشته باشد یا جاهل و یا مزدور دشمن است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مطرح کنندگان مباحثی اقلیتی و مذهبی چون کرد، ترک، فارس، شیعه و سنی، خلاف خواست خدا عمل می کنند، افزود: خداوند متعال اختلافاتی همچون رنگ، زبان، مذهب و نژاد را نشانه توحید برشمرده چون فرصتی برای رسیدن به خدا هستند و اگر کسی آن را به تهدید تبدیل کند خلاف خواست الهی حرکت می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha