جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی، گفت: امروز انقلابی بودن منطق و تکلیف است و باید نسبت به این امر اهتمام داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در بجنورد، با اشاره به ضرورت انقلابی ماندن حوزه های علمیه، تصریح کرد: امروز انقلابی بودن، منطق و تکلیف است و باید نسبت به این امر اهتمام داشته و درس بگیریم و به درستی انجام وظیفه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین حوزه انقلابی را حوزه ای دانست که نگاهش به امام و رهبری بوده و مدیران، اساتید و طلبه آن باید به دور از سیاست زدگی، با سیاست آشنا باشد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی، آن را نقطه ای عطف خواند و گفت: ایشان به حوزویان هشدار دادند که از انقلاب و روحیه انقلابی فاصله نگیرید، زیرا این امر به معنای ضربه خوردن و از بین رفتن حوزه های علمیه که مهد پرورش دین هستند، خواهد بود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) یک ابر مرد بود، ابراز کرد: قرآن کریم درباره افرادی که این خصوصیت را دارند از تعبیر «رجال صدقوا...» استفاده می کند و آنان را مرادنی دانسته که صادق بوده و جانشان را برای دین می دهند و مردان جهاد و مبارزه و استقامت در برابر دشمنان هستند

وی با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی برخاسته از یک تفکر و حرکت دینی و انقلابی است، گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه علمیه از اصول علمی و عملی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار این حرکت است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به اینکه امام راحل(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک ابر مرد در تاریخ انقلاب اسلامی بود، افزود: امام (ره) تربیت شده مکتب امام صادق(ع) در حوزه های علمیه بود و ایشان همواره مایه افتخار ما حوزویان و تمام ملت ایران اسلامی هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، تربیت یافتگان و شاگردان مکتب امام راحل(ره) به ویژه آیت الله العظمی خامنه ای را افتخار دیگری برای حوزه های علمیه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با توانمندی و توان بالا مسیر و راه امام (ره) را ادامه می دهند و حوزه علمیه نیز باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: مطالبات مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه های علمیه همیشه راهگشا بوده و نه تنها برای حوزه ، بلکه برای تمام ملت ایران اسلامی همیشه مفید فایده بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha