شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قرآن

حوزه/ همایش قرآنی «وحدت» در خراسان شمالی با حضور علمای شیعه و سنی و قاریان بین المللی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در همایش قرآنی وحدت در بجنورد ، با بیان اینکه تمدن قرآنی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: حفظ و انس با قرآن کریم، جامعه را در وضعیت مطلوب نگه می دارد.

این استاد حوزه با بیان اینکه اگر از کودکی فرزندانمان را قرآنی تربیت کنیم، دشمنان قسم خورده نظام اسلامی هیچگاه به هدف شوم خود نخواهند رسید، اظهار داشت: مهد کودک ها نقطه آغاز تمدن قرآنی هستند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از تربیت قرآنی دانش آموزان، می توان به آنها سبک زندگی قرآنی را آموخت، گفت: در مقاطع بالاتر باید به این تمدن غنی تحکیم بیشتری بخشید.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه قرآن جامعه را از معضلات و آسیب ها مصون می دارد، افزود: به همین منظور باید علاوه بر تلاوت قرآن، تربیت قرآنی فرزندانمان را در رأس برنامه های آموزشی قرار دهیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، تربیت قرآنی را بهترین پشتوانه برای مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی عنوان کرد و گفت: تعالی قرآنی مرحله ای دیگر از تربیت دانش آموزان است که باعث ایجاد تمدن قرآنی در جامعه می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه در جامعه اسلامی محور وحدت، کتاب آسمانی قرآن است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سنی و شیعه در موضوع قرآن، پیامبر و قبله هیچ اختلافی با هم ندارند، پس وحدت بین آنها ضروری است.

وی با بیان اینکه نباید در جامعه اسلامی محور وحدت فراموش شود، خاطرنشان کرد: قرآن می تواند محور و چتر معنوی بر سر همه مسلمانان دنیا باشد، این اشتراک مانع ایجاد نفاق و نفوذ دشمنان می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: به مناسبت هفته وحدت برنامه های زیادی در سطح مجموعه های آموزشی استان با هدف آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآنی و آموزه های دینی برای دانش آموزان در حال برگزاری است.

براتعلی حاتمی با تاکید بر اینکه قاریان قرآن روح قرآنی را در جامعه تقویت می کنند، اظهار داشت: معلم ها هم با عمل به آموزه های قرآنی می توانند دانش آموزانی با فرهنگ دینی تربیت کنند.

وی با بیان اینکه حضور معلمان در اجرای نماز جماعت در مدارس اهمیت و شکوه این مراسم را برای دانش آموزان بیشتر می کند، افزود: طی سال تحصیلی هر یک از معلمان حداقل یک بار به همراه دانش آموزان خود در مراسم نماز جمعه شرکت کنند تا دانش آموزان با آثار و برکات نماز جمعه آشنا و آگاه شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha