جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عمامه گذاری طلاب آران و بیدگل

حوزه / مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه امیرالمومنین (ع) آران و بیدگل با حضور شخصیت های حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام  والمسلمین سید محمد موسوی ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلبه های مدرسه امیرالمومنین (ع)  آران و بیدگل، با بیان اینکه  علم زمانی  انسان را به عبودیت می رساند که در وجود ، نفس  و جان خودش طلب کند،  گفت : حقیقیت عبودیت دراین است که بنده خدا بداند هرچه  خدا به اوداده مال خودش نیست .

وی با بیان اینکه طلبه باید عبد خدا باشد، افزود : عبد خدا شدن ، اوالعلم شدن و درس خواندن  خوب و عالم شدن طلبه  را به عبودیت  خدا  و توحید حقیقی می رساند.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه عالم باید علمش را دربه راه راست هدایت کردن مردم در جامعه به کار گیرد، یاد آورشد : عالم حقیقی مورد قبول مکتب اسلام را کسی می  دانیم که حکومت برای اجرای احکام دینی تشکیل می دهد .

 وی  افزود : زهد وعرفان دراین نیست  که درکنج خانه  بنشینیم بلکه  عرفان حقیقی در متن جامعه است .

امام جمعه آران وبیدگل  شکست مشروطه را به خاطر کنار کشیده شدن علما  دانست و گفت : وقتی علما از صحنه سیاست رفتند استبداد رضا خانی در کشور حاکم شد.

وی با بیان اینکه روشنگران غرب زده بیشترین خیانت را به آرمان های اسلام کرده اند، گفت : عالمان دینی باید در رفع مشکلات جامعه ورود پیدا کنند وبا منکرات و معضلات مبارزه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود : همانطور که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در راستای وحدت  علما دینی بوده است  الان هم این وحدت باید درجامعه حفظ شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha