جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجله نشنال جنک علیه یمن

حوزه / مجله "نشنال انترست" امریکا از برخی حقایق تلخ پیش روی اتحاد سعودی آمریکایی در حمله علیه یمن پرده برداشت و نوشت: آل سعود میلیاردها دلار برای جنگی خرج می کند که نمی تواند در آن پیروز شود.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، مجله "نشنال انترست" امریکا از برخی حقایق پیش روی اتحاد سعودی آمریکایی در حمله علیه یمن پرده برداشت و نوشت:‌ آل سعود میلیاردها دلار برای جنگی خرج می کند که نمی تواند در آن پیروز شود.

این مجله آمریکایی گزارشی مفصل پیرامون جنگ سعودی امریکایی علیه یمن با عنوان "نتایج سیاست فاجعه بار آمریکا در یمن سخت خواهد بود" منتشر کرد و نوشت:‌جنگ علیه یمن بسیار کم مورد توجه رسانه ها قرار می گیرد اما واقعیت این است که سیاست حمایت تمام قد امریکا از عربستان در جنگ یمن عواقب سختی برای کل منطقه و حتی آمریکا خواهد داشت.

از جمله حقائقی که این مجله به آن پرداخته، این است که شرکت های بزرگ سازندگان اسلحه و همچنین سازمان القاعده در یمن از این شرایط سوء استفاده می کنند.

نشنال انترست در توضیح می گوید: از طرفی سازندگان اسلحه در انگلستان و ایالات متحده آمریکا مشغول فروش سلاح های به قیمت میلیاردها دلار به عربستان و شریکش امارات متحده عربی می باشند و در همین حال القاعده که قبل از نبرد عربستان در شبه جزیره با مشکلات فراوانی روبرو بود، هم اکنون دوباره فعال شده است.

پر و بال دادن آمریکا به گروه های تروریستی به ویژه القاعده در یمن

این مجله با اشاره به شکست گروه های تروریستی به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن قبل از حمله آمریکایی سعودی به این کشور نوشت:‌ هم اکنون و با شروع جنگ، این گروه های تروریستی در حال توسعه و انتشار هستند. و این در حالی است که قبل از عملیات موسوم به طوفان قاطعیت که عربستان در 26 مارس 2015 آن را رهبری کرد، القاعده از کمبود منابع مالی رنج می بُرد و با حوثی ها درگیری مسلحانه داشت که در آن درگیری ها شکست می خورد.

سپس نشنال انترست این سوال را مطرح کرد که چرا ایالات متحده امریکا اقدام به حمایت از جنگی کرد که به ویرانیِ یکی از فقیرترین کشورهای دنیا منجر می شود؟ سپس جواب را در همین خلاصه کرد که فروش اسلحه و قدرت گرفتن القاعده در شبه جزیره عربستان تنها دلیل هایی هستند که آمریکا را وارد جنگ یمن کرد؛ دلیل هایی که منجر به اتخاذ سیاست اشتباه و غلط از سوی آمریکا شده است.

این مجله در ادامه می آورد آمریکا و انگلستان باید به پیامدهای میلیارد ها دلار اسلحه ای که نیروهای ترویستی مسلح در یمن از جانب عربستان و امارات دریافت می کنند بیاندیشند و مطمئنا برخی از این اسلحه ها به ترویست های القاعده در شبه جزیره و جنبش الشباب در سومالی می رسد. عربستان و امارات ملیون ها دلار برای مسلح کردن گروه های مختلف و حتی متعارض از تروریست های جنایتکار به انواع سلاح ها از موشک های ضد تانک گرفته تا نفربرهای زرهی هزینه می کنند.

«انصارالله» گروهی مستقل است که در عمق یمن ریشه دارد

این مجله همچنین با اشاره به تصور سعودی ها و امریکایی ها در جنگ علیه یمن به این بهانه که انصار الله از ایران تبعیت می کند و این جنگ در واقع مبارزه با قدرت ایران است نوشت:‌ رسانه های غربی همچنان انصارالله را مورد حمایت ایران می دانند در حالی که انصار الله خود گروهی مستقل است که در عمق یمن ریشه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha