جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ عبدالله الصالح

شیخ عبدالله الصالح گفت: تعداد علمای در بند و زندانی در زندان های آل خلیفه به ۳۰ عالم دینی مجاهد رسیده و گروه های دیگری در بحرین هستند که زیر محاکمه های ظالمانه یا تحت تهدید و ترساندن و بازجویی ها هستند و به سمت مراکز تفتیش و بازجویی و محاکمه بدون تقصیرکشانده می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حدود 6 ماه است که از صدور حکم سلب تابعیت از عالم برجسته بحرینی آیت الله شیخ عیسی قاسم از سوی آل خلیفه می گذرد و مردم بحرین در حمایت از این عالم مجاهد در اطراف منزل ایشان تحصن کردند و با وجود سرکوب گری های متعدد آل خلیفه و حامیان عربی و غربیش انقلاب و مطالبات ملت بحرین همچنان ادامه دارد در همین راستا حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالله الصالح معاون جمعیت اسلامی العمل بحرین با خبرنگار خبرگزاری حوزه به گفت و گو پرداخت.


با صدور حکم سلب تابعیت از جناب شیخ عیسی قاسم مردم و تعدادی از علما اطراف منزل ایشان  تحصن کردند و حکومت آل خلیفه تعدادی از علما و روحانیون بحرینی را بازداشت کرد چه اخباری از این علما دارید و سازمان های بین المللی در قبال این نقض آشکار حقوق بشر چه اقدامی کردند؟ 

در واقع بعد از بازداشت علمای اعلام و برجسته و رهبران دینی و بعد از حمله به منطقه و اطراف منزل و در راستای ضعیف کردن واکنش گروه ها و علما در آن زمان و بعد از اعدام شهید النمر و عدم وجود واکنش و عکس العمل مناسب برای این جرم شرم آور و ننگین، طغیان گران آل خلیفه و آل سعود علما را به طور گسترده هدف قرار دادند و اقدامات مختلفی انجام دادند تا به استهزا و دست درازی به سمت شخصیت برجسته ای همچون آیت الله شیخ عیسی قاسم و سلب تابعیت از ایشان و بدنام کردن او و متهم کردن به اتهام واهی با هدف هتک حرمت شخصیت و جایگاه دینی این عالم برجسته در نزد فرزندان ملت بحرین رسیدند .

سپس تصمیم به بازداشت های کورکورانه علما و شکنجه آنها در زندان ها و بازداشت گاه ها کردند تا تعداد علمای در بند و زندانی در زندان های آل خلیفه به 30 عالم دینی مجاهد رسیده و در بحرین گروه های دیگری هستند که زیر محاکمه های ظالمانه یا تحت تهدید و ترساندن و بازجویی ها هستند و به سمت مراکز تفتیش و بازجویی و محاکمه بدون تقصیرکشانده می شوند.
 
اما تا زمانی که غرب همچنان  مغرضانه عمل می کند تاثیر سازمان های بین المللی همچنان بی اندازه ناچیز و کم اهمیت است به طوری که انتظاری نمی توان از آنها داشت برای اینکه سازمان های دیکتاتوری مستبد هرگز نمی خواهند آرزو و درخواست ملت ها  بر آورده شود و همه آرزو و درخواست و آمال ملت ما در خدای عزو وجل است و در اراده فرزندان ملت ما و عزم و مقاومتشان و استمرار و ادامه انقلابشان و قدرت ایمانشان بر تغییر و سقوط طغیانگران و طاغوتیان و مستبدان زبون و در سینه های ما آرزوی به خاک مذلت افتادن مستبدان هست از زمانی که آل خلیفه و فداییانش وارد بحرین شدند . 

 

آل خلیفه با چه اهدافی حکم زندان شیخ سلمان تا 9 سال را صادر کردن و تاثیر محکوم کردن این حکم از سوی علمای بحرین چه بازخوردی داشته است؟

حکم علیه جناب شیخ علی سلمان سابقه داشته و از طرف آل خلیفه الغا نشده بود و درخواست ارجاع و تجدید نظر و رسیدگی قضایی تاکتیکی بوده برای کاهش اعتراضات بین المللی و گذشت زمان و برگزاری کنفرانس هایی در منامه موجب شد که پس از آن دوباره حکم راتثبیت و تایید کنند.

و نتیجه این اقدام و آنچنان که ما توقع داشتیم و هرگز شک نمی کردیم که حکومت از حکمش بازگردد به این دلیل که حتی اگر حکومت تمایل داشت که حکم را بر نگرداند هرگز از سوی اشغالگران آل سعود و طرفداران این حکم  اجازه این کار را نداشت اما علمای دینی اعلم و برجسته در بحرین مصمم بر بیرون کردن اشغالگران سعودی و طرفداران و هم پیمانانشان از بحرین و ریشه کردن آثار آنها هستند.

 


 

نظر شما درباره نقش پشت پرده انگلیس در سرکوب ملت بحرین چیست؟

انگلیس کشور استعمار کننده بحرین است که از قدرت و کرسی آل خلیفه در بحرین حمایت می کند و در مقابل این خدمت استعمار بحرین را از سال 1820م پذیرفته و بر عهده گرفته است و حتی هنگامیکه ملت بحرین بر خروج نیروهای انگلیسی استعمارگر در 14اوت 1971م و در قرن گذشته پافشاری کردند آل خلیفه راضی به خروج انگلیسی ها نشد و پادشاه وقت عیسی بن سلمان پدر پادشاه فعلی درحالی که از طرف بریتانیا سرزنش می شد گفت: آیا درخواست ما از شما خارج شدن از بحرین هست؟! و امروز بعد از گذشت 35 سال فرزند مزدورش حمد بن عیسی به قدرت بازگشته و به انگلیسی ها پایگاه نظامی داده که هزینه های زیادی را برای بحرین به بار آورده و حکومت نیز به خاطر حمایت آنها از خانواده و تاج و تختش و برای اینکه از خشم ملت در امان باشد این هزینه ها را تقبل کرده است.


 و به هرحال انگلیسی ها از گذشته بر اداره کشور ما و بویژه تامین امنیت در حکومت آل خلیفه تسلط داشتند و حتی بعد از خروج ظاهریشان و در حالیکه آنها نمی پذیرفتند آل خلیفه آنها را برای ساکت کردن ملت ما استخدام کرده ، پس مستشاران و نخبگان و جلادهای امنیتیشان هنوز از کرسی و سلطنت آل خلیفه حمایت می کنند در حالیکه آنها پشت سر سرکوب ملت ما در تحرکات سال های ؛ ١٩١٠، ١٩٢٣، ١٩٣٤، 1954-1956، ١٩٦٧، ١٩٧٥، ١٩٨١، ١٩٩٤ - ١٩٩٩، ٢٠١٠، و  ٢٠١١ تا امروز بودند و نخست وزیر انگلیس اخیرا برای اطمینان و آرامش حکام بحرین و دولت های خلیجی برای کم کردن اضطراب و ناراحتی های آنها به منطقه آمده است. 


به نظر شما اهداف سخنان اخیر ترازمی نخست وزیر انگلیس برای دولت های حاشیه خلیج فارس در شرایط کنونی منطقه چه بود؟

 دو هدف اصلی را دنبال می کرد؛ اول آنکه طبق تفاهم با آمریکا و بر اساس تفاهمی که با آنها دارند چراکه در حال حاضر آمریکایی ها به دلیل تغییر ریاست جمهوری مشغله دارند و جای آمریکا موقتا خالی شده وشاید دور بودن رییس جمهور منتخب آمریکا ترامپ از درگیری و گرفتاری ها در مشکلات حاکمان کشورهای حاشیه خلیج فارس باعث شده در چنین شرایطی حاکمان عربی نگرانی داشته باشند بنابراین ترزامی خواسته از آنها حمایت کند و از حمایت همه جانبشان حکام را مطمئن کند.

اما هدف دوم به دست آوردن بازارهای جدید و تسلط بر بازار سلاح خودشان در منطقه و جبران خارج شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا است. 

 

حضور دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا در تحولات بحرین در آینده چه تاثیراتی می گذارد؟

 آمریکا هرگز خلیج فارس را خالی نمی گذارد تا زمانی که در این منطقه حکام مزدور آماده ای دارد که از آنها تبعیت می کنند و پول هایی را به نادانی و حماقت عجیب می پردازند و ترامپ در حقیقت بر اساس دزدی حکام خلیج فارس عمل می کند و از آنها می خواهد که پول های بیشتری بپردازند و هنگامیکه حاکمان عربی برای آمریکایی ها تضمین می کنند آنها به رفتار و عهد گذشته شان بر می گردند.


 اما ما مطمئن هستیم و ملت ما بر خود واجب می داند بر راهشان و شروطشان پافشاری کنند و استقلال و رشد و بالندگیشان را با اراده آزاد خود محقق خواهند کرد و از ملت ما تبعیت و در گرو و تسلط  بیگانگان بودن، به هر شکلی بعید است و ملت بحرین نقش مهم و بزرگی در استقرار امنیت و ثبات در منطقه خواهد داشت.   


گفت و گو از وجیهه سادات حسینی 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha