شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام  محمدرضا بابایی ماهانی، امام جمعه شهرستان فردوس

حوزه/ امام جمعه شهرستان فردوس با بیان این که کمبود روحانی در بسیاری از شهرها، روستاها و بخش ها مشهود است، گفت: خانواده ها بایستی فرزندان بااستعداد و علاقه مند به طلبگی را به حوزه های علمیه فرستاده تا پس از فراگرفتن علوم اسلامی، به شهرها و بخش ها مراجعه و به ارشاد مردم بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ماهانی، امام جمعه شهرستان فردوس درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند با اشاره به فعالیت های حوزه های علمیه، اظهار کرد: در حوزه های علمیه به منظور تقویت بنیه دینی مردم تلاش های فراوانی در تمام ایام سال توسط روحانیون انجام می گیرد.

وی افزود: از آنجایی که تغذیه روح انسان ها مهمتر از تغذیه جسمانی آنان است، وجود عده ای عالم و روحانی برای آشنا کردن مردم با احکام  دین و اخلاق و معارف اسلامی ضروری است.

امام جمعه فردوس با اشاره به این که کمبود روحانی در بسیاری از شهرها، بخش ها و روستاهای کشور مشهود است، یادآور شد: مردم متدین کشور برای گسترش اسلام و عدالت واقعی باید تعدادی از فرزندان با استعداد و علاقه مند به طلبگی را به حوزه های علمیه بفرستند تا پس از فراگیری علوم اسلامی، به شهرها و بخش ها مراجعه و به ارشاد مردم بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین بابایی ماهانی عنوان کرد: دیربازدهی حوزه های علمیه، اساتید و بویژه رهبری معظم انقلاب اسلامی را بر آن داشته تا در مجموعه حوزه تحولی ایجاد نمایند و با سرعت بیشتری تعداد زیادی از فارغ التحصیلان را به منظور خدمت در جامعه و همچنین اداره مساجد و حوزه های علمیه، شهرستان ها تربیت نمایند.

وی در پایان با بیان این نکته که همیشه انسان ها نیاز به بررسی برنامه های گذشته، ازبین بردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دارند و بر همین مبنا، حوزه های علمیه خراسان جنوبی باید از تجربیات حوزه علمیه مقدسه قم استفاده نموده و روز به روز انقلابی تر شود.

انتهای خبر/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha