جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حماسه ۹دی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) تهران گفت: حضور حماسی مردم در حماسه ۹ دی پاسخ قاطع و تو‌دهنی محکمی به فتنه انگیزی مزدوران داخلی و دشمنان خبیث خارجی بود. بنا براین ۹ دی روز بصیرت و اعلان یاری از نظام اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع) است.

حجت الاسلام حسین مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، با گرامی‌داشت حماسه 9 دی، اظهار داشت: بعضی گمان می‌کنند پرداختن به مسئله تبیین فتنه یا بزرگداشت حماسه 9 دی، مربوط به یک بخشی از جناح سیاسی جامعه است. در حالی که این چنین نیست، و حضور حماسی مردم در 9 دی یک اجتماع فرا جناحی و یک رویداد ملی در جهت حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت قاطع از مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بود.

وی ادامه داد: بحث وقوع فتنه در طول تاریخ اسلام در هر دو بخش نظری و عملی همیشه بوده و ائمه معصومین(ع) با روشنگری‌ها و راهنمایی‌های خود بصیرت لازم را به مردم و شیعیان می‌دادند تا در فتنه‌ها دچار گمراهی و ضلالت نشوند. از این رو همه باید از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم تا ما را از لغزش‌های فتنه‌های آخرالزمان محفوظ بدارد.

استاد حوزه علمیه تهران افزود: این طور نیست که وقوع فتنه از جانب افراد عام جامعه باشد، از این رو ما می‌بینیم کسانی که عامل اصلی به وجود آورنده فتنه در جامعه بودند از اصحاب معروف می‌باشند. مثلاً در زمان ائمه(ع) برخی از ارادتمندان و محبان ایشان به جهت تطمیع و تهدید از طرف دشمنان نتوانستند به عهد خود باقی بمانند و از ولایت اهل‌بیت(ع) خارج شدند و برخی مردم را هم در فتنه خود گمراه کردند.

وی با بیان اینکه هر فرد با ایمانی به حکم عقل باید خود را از آسیب‌های فتنه‌گران محفوظ بدارد، گفت: وقوع فتنه 88 با اینکه برای همه دوستداران انقلاب اسلامی حادثه‌ای تلخ بود، ولی درس عبرت‌هایی که از این رویداد گرفته می‌شود باید در کنار بزرگداشت حماسه 9 دی برای جوانان و مردم تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران با بیان اینکه روشنگری و آگاهی سازی جامعه از ضروریات است، عنوان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند ما در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... نیاز به یک بصیرت و تحلیل دقیق و درست از این مسائل داریم. و حضور مردم در حماسه 9 دی نشان از بصیرت و اقدام به موقع مردم در حمایت از ولایت و انقلاب اسلامی بود.

وی یادآور شد: در روزهای آغازین فتنه شاید برخی این طور عنوان می‌کردند که این اعتراضات یک دلخوری و ناراحتی است. در حالی که اولاً اگر اعتراضی بود باید از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌شد. و دوماً وقتی دولت‌های غربی، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها آشکارا از این فتنه حمایت و اعلام همبستگی با فتنه‌گران کردند، دیگر در اینجا بر همگان معلوم شد که این فتنه توطئه‌ای از جانب دشمنان خارجی و مزدوران داخلی برای براندازی و یا تضعیف نظام بود.

حجت‌الاسلام مهدی زاده در پایان با بیان اینکه دست قدرت خداوند توطئه‌ فتنه‌گران را خنثی کرد، افزود: حضور حماسی مردم در حماسه 9 دی پاسخ قاطع و تو‌دهنی محکمی به فتنه انگیزی مزدوران داخلی و دشمنان خبیث خارجی بود. بنا براین 9 دی روز بصیرت و اعلان یاری از نظام اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع) است.

42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha