شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فیلم یتیم خانه ایران

حوزه/ فیلم «یتیم‌خانه ایران» ‌یک اثر بسیار خوب است که توانسته مظلومیت مردم ما را به درستی در دورانی نه چندان دور نشان دهد در واقع این اثر یک کنش خوب از یک هنرمند متعهد و انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کاشان، بسیج اساتید حوزه علمیه کاشان، در بیانیه ای به مناسبت اکران فیلم سینمایی یتیم خانه ایران، در کاشان، مردم کشورمان را برای تماشای این اثر هنری دعوت کرد.
در ادامه این بیانیه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره شده و آمده است «سینماهنری بر‌تر، پیچیده، پیشرفته و متعالی است. کلید پیشرفت کشور به میزان زیادی دست سینماگران است چرا که دست اندرکاران هنر فاخر سینما با توجه به تأثیرگذاری و جهت دهی این هنر می‌توانند با تولیدات خود روح امید، شوقِ پیشرفت، انگیزه کار و تلاش اعتماد به نفس و اعتقاد به ارزش‌های اسلامی و ملی را در جامعه ترویج کنند و سهم بزرگ خود را در پیشرفت و تعالی کشور ایفا نمایند و یا اینکه با فیلم‌های خود، نسلی ناامید، پشیمان، متکی به بیگانه و تحقیر شده را پرورش دهند.»
در این پیام تصریح شده است، فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» ‌ یک اثر بسیار خوب است که توانسته مظلومیت مردم ما را به درستی در دورانی نه چندان دور نشان دهد. در واقع این اثر یک کنش خوب از یک هنرمند متعهد و انقلابی است که تلاش کرده بخشی از تاریخ واقعی ما را به تصویر بکشد، تاریخی که در میان خروار‌ها اتفاق تاریخی دیگر گم شده بود. فیلم به لحاظ ساختار، ‌کارگردانی و فیلمنامه یک اثر تحسین‌برانگیز است
این فیلم به خوبی توانسته گوشه‌ای از بزرگ‌ترین جنایت بشری علیه ایرانیان توسط انگلیس خبیث ومدعی امروزی حقوق بشر را به نمایش بگذارد. این فیلم به مثابه کنار رفتن پرده غفلت و حجاب از گوشه‌ای از تاریخ است که ما هنوز با آن درگیر هستیم، این فیلماز گذشته صحبت می‌کند، اما راه آینده را برای ماترسیم می‌کند
این اثر فاخر‌، حاوی نکات بسیار قابل توجهی است که برای مخاطب جذاب خواهد بود. سکانسهای این اثر هر بیننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قشر روشنفکر این فیلم که نظیر آن در حال حاضر نیز وجود دارد به هیچ چیز جز شکم‌سیری و وابستگی به غرب و قدرت‌های بیگانه فکر نمی‌کند، خیانتی که روشنفکران در آن بخش از تاریخ می‌کنند، کمتر از جنایت استعمار پیر نیست.
در پایان این بیانیه آمده است: بسیج اساتید علمیه کاشان ضمن تشکر از تمام کسانی که در ساخت این اثر هنری تاریخی تاثیرگذار بوده‌اند، از طلاب واساتید حوزه علمیه و همه اقشار جامعه برای تماشای این اثر فاخر دعوت می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha