جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سوءاستفاده نظامیان اسرائیل از کودکان فلسطینی به عنوان سپر انسانی

حوزه/ در راهپیمایی هفتگی "کفر قدوم"، نظامیان اسرائیل یک کودک ۷ ساله را که در حال بازی در خیابان بود ربوده و از او به عنوان سپر انسانی در مقابل تظاهرکنندگان استفاده کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ibtimes، نیروهای ارتش اسرائیل در تظاهرات هفتگی شهر کفر قدوم در منطقه غرب کرانه باختری، از یک کودک 7 ساله فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

بنا به گفته سازمان حقوق بشر بتسلم در سرزمین‌های اشغالی، نظامیان اسرائیلی این کودک 7 ساله را که مامون مراد محمود نام داشت از که ارتباطی با تظاهرکنندگان نداشته گرفته، و در حالی که به سوی راهپیمایان شلیک می‌کردند، از کودک فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کردند.

این کودک فلسطینی گفت: من ترسیده بودم و فریاد می‌زدم! راه فرار نداشتم!  سربازان صهیونیست با صورت‌های وحشتناک ماسک زده‌شان مرا جلوی خودشان گرفته بودند و به سمت راهپیمایان شلیک می‌کردند

از جولای 2011 تاکنون راهپیمایی کفر قدوم به یک رویدادی هفتگی تبدیل شده است و مردم این روستا هر هفته در اعتراض به موانع جاده‌ای نظامیان به خاطر شهرک‌سازی‌های اطراف دست به تظاهرات می‌زدند. این موانع جاده‌ای ساکنان روستا را مجبور ساخته به جای جاده اصلی از یک جاده ناهموار رفت و آمد کرده و مسیر 15 دقیقه‌ای تا شهر نابلوس برای آن‌ها بیش از 40 دقیقه به طول می‌انجامد.

صهیونیست‌ها پیش از این نیز به شکنجه کودکان و نوجوانان فلسطینی و استفاده از آنان به عنوان سپر انسانی متهم شده بودند. در سال 2013 سازمان ملل نظامیان اسرائیل را به بدرفتاری و آزار و اذیت کودکان در غزه و کرانه باختری متهم کرده بود.

در گزارش کمیته حقوق بشر سازمان ملل آمده است: عملیات نظامی ارتش اسرائیل چه به صورت هوایی و دریایی به مناطق پرجمعیت غزه که دارای ساکنان قابل توجهی کوک و نوجوان می‌باشد، منجر به کشته شدن صدها کودک و زخمی و مجروح شدن هزاران کودک دیگر شد.

دیدبان حقوق بشر همچنین نگرانی خود را در خصوص استفاده از کودکان فلسطینی به عنوان سپر انسانی و خبرچین در سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل ابراز کرده بود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha