شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست ستاد همکاری ها

حوزه/ هم افزایی و هم فکری مدیران و مسئولین حوزه و آموزش و پرورش برای حضور مبلغین توانمند و برای تبیین مبانی دینی و تربیتی در مدارس آموزش و پرورش امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، نظری دبیر کمیته همکاری و معاون پرورشی و فرهنگی استان فارس در نشست دبیران قطب سه کشوری که در دبیرخانه ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد بابیان اینکه تاکنون شاهد همکاری بسیار خوبی در زمینه  برنامه ریزی، نظارت و اجرا از سوی  قطب سه همکاریها با ستاد بودیم ، گفت: می توان با برنامه ریزی بهتر سطح همکاریها را رشد داد.

 وی گفت: قطب سه ستاد همکاری ها،از جمله قطب های است که توانسته  مطالبات ستاد را دنبال و به اجرا در بیاورد و در سال 93  و 95 سلسله جلساتی برای هم فکری وهم افزایی بیشتر برای اجرای برنامه در شیراز، تهران و یاسوج برگزار کند.

دبیر کمیته همکاری و معاون پرورشی و فرهنگی استان فارس  یکی از مشکلات قطبها را نامناسب بودن ترکیب آنها عنوان  کرد و گفت: دلیل این نامطلوب بودن فاصله قطب ها از لحاظ دوری مسافت است.

سند تحول به درستی به اجرا گذاشته شود

 ملک حسینی، دبیر کمیته همکاری و معاون پرورشی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز درسخنانی با بیان اینکه برنامه سالانه کمیته همکاری تدوین و قطب ها در صدد اجرای آن در شهرها می باشد گفت: همه تلاش ها برای این است که سند تحول به درستی به اجرا گذاشته شود.  

وی افزود: تاکنون برای اجرای بهتربرنامه های سند تحول و تبیین تعلیم و تربیت در مدارس آموزش و پرورش جلساتی با حضور مدیران و ائمه جماعت در مدارس امین، خاص و ائمه جماعت گذاشته شده است.

برخی  مدارس انتفاعی از مربیان تربیتی استفاده نمی کنند

رفیعی، دبیر کمیته همکاری معاون پرورشی و فرهنگی استان خوزستان نیز درسخنانی با بیان اینکه همکاریهای بسیار خوبی در بحث آموزش با حوزه علمیه در سه مقطع  مدیران تربیتی، خانواده فرهنگیان، دانش آموزان و مدارس خاص مانند محروم و نیمه دولتی  صورت گرفته افزود: این همکاریها در سال گذشته210 مورد و در سال جدید تحصیلی این برنامه ها به دو برابر افزایش یافته است.

وی  با بیان اینکه در صدد هدفمند کردن جشن های تکیلف در سطح استان می باشیم، ابراز داشت: تشکیل شورای آموزشی و استقرار روحانی در مدرسه های خاص و مدارس غیر انتفاعی از جمله طرح های است که به دنبال اجرای آن در سطح مدارس استان می باشیم.

 معاون پرورشی فرهنگی استان خوزستان عنوان کرد: متاسفانه 43 درصد مدارس انتفاعی از مربیان تربیتی استفاده نمی کنند و این می تواند آسیبی جدی در عرصه تعلیم وتربیت اسلامی  به همراه  داشته باشد، ولی حضور مبلغان وروحانیون مستقر می تواند این مشکل را برطرف کند.

لزوم مهارت افزایی بیشتر روحانیون در عرصه تعلیم و تربیت

جایدری، دبیر کمیته همکاری  و معاون پرورش فرهنگی استان ایلام نیز در سخنانی بابیان اینکه باید جلساتی  که در حوزه فرهنگ برگزار می شود، برای از بین بردن و حل مشکلات باشد و نه صرف ارائه و بیان طرح مسئله، تاسیس مرکز ثقلی تربیتی برای برطرف کردن مشکلات تربیتی را ضروری دانست.

وی خواستار مهارت افزایی بیشتر روحانیون در عرصه تعلیم و تربیت برای اثر بخشی بیشتر در مدارس آموزش و پرورش شد و تقویت این مسئله را  در شرایط کنون لازم و ضروری دانست.

جایدری با بیان اینکه باید توجه بیشتری به مباحث دینی و ارزشی در مدارس شود تا شاهد اثر بخشی آن در جامعه باشیم گفت:  عدم اثر بخشی برگزاری 3 هزار گفتمان دینی درمدارس استان و حضور 16 هزار دانش آموز ایلامی به منطقه علملیاتی را در همین راستا دانست.

معاون پرورش فرهنگی استان ایلام همکاری آموزش و پرورش با مدیران دو حوزه علمیه خواهران و برادران استان را  برای برگزاری برنامه های مناسبتی و ترویج مبانی دینی در مدارس آموزش و پرورش را بسیار خوب دانست و افزود: یکی از فعالیت ها و همکاری ها حضور روحانی مستقر در مدارس آموزش و پرورش است و تا به حال استقبال خوبی از این قضیه شده، ولی باید مبلغین طوری به تبیین مبانی و تربیتی بپردازند که انتظارات را برآورده کنند.

شناسایی روحانیون شاغل  در آموزش و پرورش

یوسفند، دبیر کمیته همکاری و معاون پرورشی و فرهنگی استان لرستان نیز برهمکاری بیشتر و بهتر قطب ها با ستاد همکاریها تاکید کرد و  آن را در شرایط خوبی ضروری دانست.

وی برگزاری گردهمایی طرح امین  باحضور  مدیران آموزش و پرورش،  روحانیون و مبلغین فعال در مدارس آموزش و پرورش،  برگزاری  آموزش و مهارت افزایی برای روحانیون شاغل  و شناسایی  آنان در آموزش و پرورش را از جمله برنامه این معاونت در استان عنوان  کرد.

یوسفوند با بیان  اینکه متاسفانه سطح انتظارات آموزش و پرورش و حوزه  یک اندازه نیست و سطح انتظارات دو نهاد باهم فرق می کند،گفت: دلیل هم سطح نبودن این است که بعضی ها  اوج همکاری دو نهاد را تنها در اقامه نماز می دانند؛ بنابر این باید کاری کرد تا سطح همکاریها متناسب با ظرفیتها، درخواستها و نیازها افزایش پیدا کند.

آموزش 100 مربی تربیتی در بوشهر

فتحی، دبیر کمیته همکاری و معاون پرورش استان بوشهر نیز  در سخنانی بر همکاری، هم افزایی و هم فکری بیشتر  مدیران و مسئولین حوزه و آموزش و پرورش برای حضور مبلغین در مدارس آموزش و پرورش و تبیین مبانی دینی و تربیتی تاکید کرد.

وی برگزاری نشست هایی با مبلغان در مدارس آموزش و پرورش برای رفع مشکلات و تفاهم بیشتر فی مابین، برگزاری نشست مشاوران مذهبی در دی ماه، برگزاری  نشست با مدیران و مبلغان مجری طرح امین برای تعامل  و افزایش مهارت و آموزش 100 مربی تربیتی استان بوشهر برای مهارت افزایی بیشتر در  استان قم، را از جمله برنامه های آتی عنوان کرد

     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha