جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کرسی های آزاد اندیشی

حوزه/ همایش بررسی چالش‌ها و راهکارهای حمایت از گسترش کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه علوم انسانی و معارف دینی، با حضور نخبگان حوزه و دانشگاه، به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، نخستین اجلاس سراسری کمیته‌های دستگاهی کرسی‌های آزاد اندیشی، به منظور بررسی چالش‌ها و راهکارهای حمایت از گسترش کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه علوم انسانی و معارف دینی، پیش از ظهر امروز  با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی، در تالار اجتماعات دانشکده مدیریت حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی(ره) تهران برگزار شد. 
از شخصیت‌های برجسته حوزوی که می‌توان به حضور آنان در این مراسم اشاره کرد، استاد علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله احمد احمدی دیگر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران، حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بودند. 
همچنین بسیاری از اساتید برجسته دانشگاهی و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علوم انسانی کشور، در این همایش علمی حضور یافته بودند. 
سخنرانان اصلی این همایش استاد علی اکبر رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران و همچنین دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند. 
دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی(ره) نیز پیش از سخنرانان اصلی مراسم، به ارائه گزارشی از کیفیت کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه پرداخت. 
در ادامه این مراسم نیز از چند تن از نظریه پردازان برجسته حوزه و دانشگاه تجلیل شد. 
پایان بخش این مراسم نیز میزگردی علمی با عنوان ارائه گزارش عملکرد کمیته‌های دستگاهی موفق و پرسش و پاسخ پیرامون موانع و چشم اندازهای کمیته‌های دستگاهی بود که دبیری این میزگرد علمی به عهده حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه قرار گرفت. در این میزگرد علمی شخصیت‌هایی همچون طالبی، بندانی، نجف لکزایی، ملکوتیان، نقره کار به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. 
۳۱۳/۲۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha