جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: حوزه، استقلال خود را حفظ کرده تا بتواند در جامعه آمربه معروف و ناهی از منکر باشد و مشکلاتی را که می بیند، به دولت و مسئولین تذکر دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با بیان این که از زمان خلقت، خدای متعال انبیای الهی را برای هدایت انسان ها فرستاده، گفتند: حوزویان  نیز ادامه دهنده همان اهداف عالیه انبیای الهی می باشند.

این مرجع تقلید افزودند: انبیاءالهی در حالی در دو جبهه فرهنگ وجهاد فعالیت می کردند و این طور نبود که تنها مبلغ یا جهادگر باشند، باید حوزویان این گونه باشند؛ یعنی با تمام قوا در دو جبهه فرهنگ و جهاد کار کنند و این  مسئله زمانی حتمی خواهد بود که پله های فقه وفقاهت را به خوبی طی کنند.

 معظم له بیان داشتند: امام راحل در عین حال که مجاهد بودند، فقیه و سیاست مدار نیز بودند و توانستند، خدمات شایسته ای به جامعه اسلامی کنند و یکی از بزرگترین خدمات، انقلاب شکوهمند اسلامی و مبارزه باظلم و شکستن هیمنه دو ابرقدرت شرق و غرب بود.

ایشان ابراز داشتند: روحانیت لازم است برای اثر گذاری بیشتر در کنار فراگیری فقه و فقاهت، حضور جدی در صحنه داشته و نگذارد فتنه دوباره شکل گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی  با بیان این که فتنه به صورت های گوناگون در حال شکل گیری است، بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه تاکید کردند.

معظم له با بیان این که بزرگان حوزه با استقلال حوزه مخالف نیستند، افزودند: حوزه، استقلال خود را حفظ کرده تا بتواند در جامعه آمربه معروف وناهی از منکر باشد و مشکلاتی را که می بیند، به دولت و مسئولین تذکر دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha