شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی کاشان

حوزه/ مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی(ره) کاشان درحال حاضر حدود ۲۰۰ طلبه و استاد دارد و تنها مدرسه ای است که داوطلبان داری مدرک دانشگاهی فوق دیپلم و لیسانس را پذیرش می کند.

حجت الاسلام سیدعباس شریفیان با اشاره به این که مدرسه دارالعلم اسلامی کاشان در سال ۱۳۴9توسط مرحوم آیت الله سیدعباس اعتمادی(ره) جنب امامزاده پنج شاه کاشان به منظور تربیت طلاب تاسیس گردید، گفت: بعد از ارتحال آیت الله اعتمادی(ره)، فرزند ایشان زمینی را در بهترین نقطه شهر کاشان واقع در خیابان امیر کبیر جهت توسعه مدرسه اختصاص داد.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی کاشان با اشاره به اینکه فضای فعلی مدرسه حدود 2 هزار مترمربع و در جدید درچهار طبقه برای طلاب آماده شده است، افزود: سال ۱۳۸۲ مدرسه سطح یک دارالعلم به ساختمان جدید انتقال و ساختمان قبلی به مدرسه سطح دو اختصاص یافت .

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی(ره) کاشان درحال حاضر حدود ۲۰۰ طلبه و استاد دارد، ادامه داد: این مدرسه در منطقه کاشان تنها مدرسه ای است که داوطلبان داری مدرک دانشگاهی فوق دیپلم و لیسانس را پذیرش می کند.

حجت الاسلام شریفیان با اشاره به این که مدرسه دارالعلم درسال تحصیلی 96-95 حدود ۴۰ طلبه پذیرش کرده است، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از طلاب فارغ التحصیل این مدرسه درسطح شهرستان و کشور در مسئولیت های امامت جمعه، استاد حوزه و دانشگاه، و ... مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه دراین مدرسه برای تدریس از اساتید با سابقه، جوان، شاداب و پرانرژی استفاده می شود، گفت: طلاب مدرسه از درس اخلاق علمای کاشان و قم ازجمله آیت الله  نمازی بهره می برند. همچنین جلسات درس اخلاق ویژه طلاب متاهل به همراه خانواده های آنان، نیز برگزار می گردد.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی کاشان درحال حاضر بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مذهبی، تبلیغی، پزشکی و عمومی، در ساختمان جدید کتابخانه مدرسه نگهداری می شود .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha