جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدی اسماعیلی - حوزه کاشان

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، جایگزین کردن نرم افزارهای بومی ایرانی را اولین گام در بستن راه نفوذ دشمن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام مهدی اسماعیلی، امروز در دوره آموزشی آسیب های فضای مجازی، در جمع طلاب مدرسه علمیه االمهدی(عج) آران و بیدگل با تشریح مضرات فضاهای مجازی در دنیای کنونی، گفت: ابرقدرت ها از طریق اینترنت و از هر راه وشیوه ممکن، تمام تلاش خود را در تغییر ذائقه ها به سمت مقاصد خود وتسلط بر تمام ملت ها افزایش می دهند.

وی افزود : دشمنان اینترنت را بهترین وسیله برای رسیدن به اهداف جاسوسی شوم خود و مقابله با ملت ها  را راحت ترین وسیله ممکن  می دانند.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، همچنین به نمونه هایی از جنگ های روانی غربی ها درفضای مجازی وانقلاب های رنگی و مخملی توسط این رسانه ها اشاره و  تاکید کرد : طلاب در استفاده از چنین رسانه هایی  باید کاملا هوشیار باشند .

وی به مدیریت استفاده از اینترنت تاکید و ابراز داشت: درحالی که درکشورهای غربی والدین مواظب فرزندانشان دراستفاده از اینترنت می باشند، در کشور ما علی رغم اینکه مردم و جوانان به فضای مجازی اعتیاد پیداکرده اند، خانواده ها هیچ نظارتی بر  فرزندانشان دراستفاده ازاینترنت ندارند.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید برآگاهی خانواده ها در رمزگذاری وسایل اینترنتی فرزندان، افزود: به خانواده ها توصیه می شود که مکانی که فرزندانشان از کامپیوتر استفاده می کنند، در یک فضای عمومی و قابل دسترسی دیگر اعضای خانواده  باشد  واجازه ندهند فرزندان در روشن وخاموش کردن کردن کامپیوتر ، لب تاپ  و گوشی رمزگذاری کنند.

لازم به ذکر است، به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه کاشان تاکنون دوره های آموزشی آسیب های فضاهای مجازی برای گروه های مختلف چون اساتید و طلاب در پنج مدرسه علمیه منطقه کاشان برگزار شده و قرار است این دوره آموزشی درک همه مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق برگزارشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha