جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین فاطمیان

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین فاطمیان گفت: امروز فضای مجازی به قتلگاهی برای بسیاری از جوانان تبدیل شده و زمینه گمراهی اخلاقی، فکری و دینی آنها را فراهم می‌کند، لذا مسئولان باید این حوزه را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین  سید مرتضی فاطمیان، امام جمعه شهر اقبالیه استان قزوین، در جمع طلاب مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین به مشکلات فضای مجازی اشاره واظهارکرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی عوامل اقتدار ملی را ایمان و معرفت دینی، قدرت علمی، اقتصاد مقاوم و حفظ عزت ملی دانستند اما برخی تصور می‌کنند که بی توجهی به ایمان و اعتقاد دینی و معرفت اسلامی جوانان و نسل‌های جوان ربطی به اقتدار کشور ندارد و نباید  زمینه‌های تضعیف ایمان و معرفت دینی را در جامعه دست کم بگیریم.

  امام جمعه شهرستان اقبالیه خاطرنشان کرد:  امروز فضای مجازی به قتلگاهی برای بسیاری از جوانان تبدیل شده است و زمینه گمراهی اخلاقی، فکری و دینی آنها را فراهم می‌کند، لذا مسئولان باید این حوزه را جدی بگیرند و راهکارهای عملیاتی ارائه دهند، چرا که غفلت از  فضای مجازی ضربات سنگینی را به جامعه وارد می کند.

وی افزود: امروزه خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود، مواجه با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و رسانه‌های مدرن است که  هر کدام به نوبه خود بخشی از فرآیند تاثیرگذاری در خانواده را هدف گرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان بیان داشت: بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای که به طور تخصصی تمام تمرکز خود را بر مقوله خانواده نهاده  و پیام مشترک برنامه‌های این شبکه‌ها ترویج خانواده‌های بی‌سامان،  عادی جلوه‌دادن روابط نامتعارف دختر و پسر پیش از ازدواج و ترویج فساد وفحشا است.

وی ادامه داد: والدین باید آگاه باشند كه تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فكر آنها است و هنگامی كه بنیان فكری و شخصیت آنها به صورت ناصحیح شكل گیرد، راه نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز می شود.

‌حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان تصریح کرد: تسلط کامل والدین بر مهارت های مربوط به استفاده از رایانه ها واینترنت، هوشیاری آنها در این رابطه  و از سوی دیگر فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی، می تواند تاثیر بسزایی در فراگیرى مهارت هاى مختلف زندگى و نیز آموزش هاى مرتبط با تحصیلات و مسائل علمی نسل جوان و نوجوان داشته باشد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha