جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام باقری- معاون امور طلاب حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام باقری با بیان این که با تقویت روحیه انقلابی، نسل جوان از گزند دشمنان در امان خواهند بود، بر ضرورت جذب جوانان به مساجد تاکید کرد.

حجت الاسلام  حبیب باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، بر جذب جوانان به مساجد تاکید کرد و گفت: برای جذب بیشتر جوانان به مساجد باید روحانی ویژگی های خاصی داشته باشد.

معاون حوزه علمیه استان کرمانشاه عنوان داشت: داشتن اخلاص و روحیه جهادی و نیز آراستگی ظاهری، سرحال بودن و... از دیگر عواملی خواهد بود که در جذب جوانان به مساجد نقش مهمی دارند.

وی با بیان این که با تقویت روحیه انقلابی، جوانان از گزند دشمنان در امان خواهند بود، افزود: روحانی باید دارای جذابیت های باطنی همانند خضوع و تواضع در برابر خداوند متعال و دیگران نیز باشد.

حجت الاسلام باقری، صداقت و راستگویی را از دیگر صفات و ویژگی های روحانی در این باره عنوان کرد و گفت: داشتن توانمندی های مهارتی در گفتار، جذب مخاطب منبر، کلاس داری، ورزش، علوم روز به ویژه طب اسلامی، آشنایی با اصول راهنمایی و مشاوره از دیگر این صفات می باشد.

وی تصریح کرد: همچنین روحانی مذکور باید دارای روحیه فعال بودن، منظم بودن، رهبری مجموعه نه فرماندهی، اعتناء به عقل جمعی، همکاری مناسب با بسیج، کانون، هیات مذهبی و جوانان، احترام به پیشکسوت باشد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه روحانی باید روحیه انقلابی داشته باشد، گفت: اگر روحانی می خواهد که پیوندی دوباره بین مسجد و جوانان و نوجوانان به وجود آورد، باید روحیه ای انقلابی داشته باشد .

وی در پایان عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی های روحانی در این زمینه این است که باید مطالعه و شناخت کاملی از جوانان داشته باشد و ظرفیت بالایی در برخورد با جوانان از خود نشان دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha