جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: مبلغان نقش مهمی در افزایش فرهنگ سازی زکات دارند و باید با بیان اثرات و برکات آن در بین کشاورزان و دامداران، میزان جمع آوری پرداخت زکات را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: زکات از جمله تاکیدات دین مبین اسلام و از فرائض الهی است و نقش مهمی در کاهش فقر و محرومیت در جامعه دارد.

وی با اشاره به این که در متون دینی و روایی اهمیت پرداخت زکات به عبارتی همردیف اقامه نماز بیان شده، تصریح کرد: ولی فقیه می تواند از جمع آوری زکات در جهت کاهش فقر و گسترش رفاه اجتماعی محرومان بهره گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان این که زکات باید در راستای رفع مشکلات محرومان و درماندگان هزینه شود، خاطر نشان کرد: مبلغان نقش مهمی در افزایش فرهنگ سازی زکات دارند و باید با بیان اثرات و برکات آن در بین کشاورزان، دامداران و... میزان جمع آوری پرداخت زکات را افزایش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: برای احیای این فریضه در جامعه نیاز است کمیته های ستاد زکات در استان ها به صورت منسجم و هدفمند به وظایف خود عمل نمایند، تا شاهد افزایش پرداخت زکات، توزیع مناسب و اثرات و برکات این واجب الهی در جامعه باشیم.

حجت الاسلام منوچهر محمدی، رئيس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان لرستان نیز در این دیدار با بیان اینکه خوشبختانه با تعامل و تلاش مطلوب ائمه جمعه و مبلغان، در راستای ترویج و گسترش روزافزون پرداخت این فریضه الهی تلاش های خوبی صورت گرفته است، گفت: باید با تبلیغ مستمر زمینه های ارتقاء میزان پرداخت زکات در بین عاملان پرداخت زکات گسترش یابد.

جمع آوری بیش از ۷۲ میلیارد ریال زکات در لرستان

وی استفاده از ظرفیت عاملان افتخاری پرداخت زکات و همچنین حضور مبلغان در اردوهای راهیان نور را نیز از دیگر برنامه های  ترویج گسترش فرهنگ زکات در جامعه برشمرد و تصریح کرد:حضور روحانیون و ضریب نفوذ کلام مروجان دین وفرهنگ می تواند در جهت تشویق و ترغیب عاملان زکات به پرداخت این فریضه موثر باشد.

رئيس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان لرستان  گفت: امسال ۷۲ میلیارد و ۶۳۵ میلیون و ۸۶۵ هزار ریال زکات در استان پرداخت شده است.

رشد ۷۶ درصدی پرداخت زکات در ۲ هزار روستا

علوی، معاون مدیر کل کمیته امداد استان لرستان هم با بیان اینکه حضور روحانیون مستقر در مناطق روستایی نعمتی والا برای ترویج و گسترش فریضه زکات در بین روستاییان است، افزود:ب ا تبلیغ مبلغان در قریب به ۲ هزار روستای استان لرستان امسال شاهد رشد ۷۶ درصدی پرداخت زکات در این استان بوده ایم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha