جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضور مدیران، اساتید و طلاب بیرجندی در سازمان آتش نشانی

حوزه/ جمعی از مدیران و اساتید حوزه های علمیه خراسان جنوبی به همراه تعدادی از طلاب استان، دیروزبه منظور تسلیت و عرض خداقوت در محل سازمان آتش نشانی بیرجند حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام حمید موسوی، مسئول امور فرهنگی حوزه های علمیه خراسان جنوبی در حاشیه این حضور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: حادثه دردناک آتش سوزی و فروریختگی ساختمان پلاسکو در مرکز تهران، سبب اندوه و نگرانی همه ملت ایران شده است.

وی با اشاره به این که در حادثه مذکور، شمار زیادی از هموطنانمان؛ به ویژه آتش نشانان به شهادت رسیدند، یادآور شد: به راستی که آنان، دلاوران جان برکف و قهرمانانی هستند که هیچ گاه ایثارشان از اذهان ملت شریف ایران پاک نمی شود.

مسئول فرهنگی حوزه های علمیه خراسان جنوبی تصریح کرد: در جلد پنجم کتاب کافی؛ سخنی از رسول اکرم(ص) نقل شده که فرموده اند: «کسی که گروهی از مسلمانان را از سیل و آتش نجات دهد همانا بهشت بر وی واجب است».

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: آتش نشانان، انسان های بزرگ و شریفی هستند که بنا به حساسیت شغلی آنان هنگام خروج از خانه، خود و خانواده را به خدا سپرده و امیدی به بازگشت شان نیست و خدمات این بزرگواران، از مصادیق جهاد اکبر است.

وی با بیان اینکه احترام و برگزاری یادواره شهدا ادامه راه ایثار و فداکاری های در جامعه است، خاطر نشان کرد: باید توجه کرد که شهدای دفاع مقدس و انقلاب وارد صحنه ای بزرگتر از این میدان ها شدند و به شهادت رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha