شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فتحعلی خانی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی، تحول در حوزه را نیازمند گفتمان سازی و مطالبه گری عموم حوزویان دانست.

دکتر محمد فتحعلی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: تحول در حوزه یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری ، علما و مراجع عظام تقلید است که البته باید با توجه به شاخصه ها ، اقتضائات و به خصوص حفظ و تقویت اصالت های حوزوی پیگیری شود.

وی با اشاره به این که یکی از برکات مهم تحول در حوزه تحول در عرصه علوم انسانیِ اسلامی خواهد بود، افزود: آنچه مسلم است این که همچنان باید به گفتمان سازی و مطالبه گری در بدنه حوزه در زمینه تحول و به خصوص علوم انسانی اهتمام ورزید و در این بین از ظرفیت و توان بالای رسانه ها نیز استفاده کرد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: البته حقیقتاً در سال های اخیر در این باره گام های خوبی برداشته شده و تلاش های ارزنده ای از سوی مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه های علمیه صورت گرفته اما واقعیت آن است که نباید به این میزان اکتفا کرد، بلکه می بایست با تلاش و همت مضاعف تر، بسترهای تحقق اسلامی سازی علوم انسانی را فراهم نمود.

وی همچنین گفت: نهادها و مراکزی چون پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال های اخیر ، اهتمام ویژه ای در مسیر تحول در علوم انسانی برای رسیدن به هدف مورد نظر نظام اسلامی در این حیطه داشته اند اما بی شک تحقق این مهم منوط به تعامل و هم افزایی دوچندان همه مراکز حوزوی و دانشگاهی است که دغدغه اسلامی سازی علوم انسانی را دارند.

فتحعلی خانی افزود: به اعتقاد بنده حوزویان مستعد و دغدغه مند می توانند با رویکرد جهادی در عرصه های علمی و پژوهشی موانع تحول در علوم انسانی را مرتفع سازند و بدین وسیله خدمتی ماندگار به اسلام و انقلاب انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha